ياسوج- ايرنا- فرمانده پليس راه نيروي انتظامي كهگيلويه و بويراحمد گفت: بدليل بارندگي و لغزنده بودن جاده هاي ارتباطي اين استان لازم است كه رانندگان سرعت مطمئنه و فاصله طولي را رعايت كرده و از سبقت غيرمجاز نيز بپرهيزند.

سرهنگ اسفنديار تباشير روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار داشت: هنگام بارندگي به دليل ليز خوردن وسيله نقليه شتاب آن تغيير كرده و همين امر نيز سبب مي‌ شود كه راننده و سرنشينان در معرض خطر تصادف قرار گيرند.
وي افزود: توصيه مي شود كه رانندگان به نكات ايمني توجه بيشتري داشته و به هيچ وجه از سرعت مطمئنه تجاوز نكنند.
فرمانده پليس راه كهگيلويه و بويراحمد بيان كرد: قدرت ديد رانندگان، قدرت ترمز خودرو و اصطكاك لاستيك آن با جاده در شرايط ابري و هواي باراني كاهش مي يابد كه چنين امري احتمال خطر وقوع سوانح رانندگي را چند برابر مي ‌كند.
سرهنگ تباشير عنوان كرد: رانندگان بايد در اين مواقع چراغ ‌هاي خودروي خود را در روز نيز روشن نگهدارند زيرا منجر به كاهش وقوع تصادفات مي ‌شود.
وي از رانندگان خواست از سفرهاي غير ضرور در جاده هاي برون شهري استان پرهيز كنند و در صورت سفر ضروري زنجير چرخ، پوشاك گرم و مواد خوراكي خشك همراه داشته باشند.
كهگيلويه و بويراحمد افزون بر 6 هزار كيلومتر جاده ارتباطي شامل بزرگراه و راه اصلي، فرعي و روستايي دارد.
بارندگي از حدود ساعت 19 شب گذشته در نقاط مختلف كهگيلويه و بويراحمد آغاز شده و بر اساس پيش بيني اداره كل هواشناسي اين استان تا صبح فردا /پنجشنبه/ نيز ادامه دارد.
خبرنگار: منصور زرگر**انتشار دهنده: مسعود عليزاده
7535/1662