زاهدان- ايرنا- نماينده ولي فقيه در سيستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان گفت: نابودي شجره خبيثه داعش با فرماندهي يكي از بزرگ مردان ايران اسلامي سردار حاج قاسم سليماني، نتيجه پيروي از تفكر بسيجي شكل گرفته به فرمان امام راحل(ه) است.

به گزارش ايرنا آيت الله عباسعلي سليماني در خطبه هاي عبادي سياسي نمارجمعه اين هفته زاهدان با گراميداشت هفته بسيج اظهار داشت: آن زمان كه امام خميني(ره) فرمان تشكيل بسيج را داد شايد هيچ فردي نسبت به بركات وجودي آن آگاهي نداشت اما شاهد هستيم كه بسيجيان چقدر براي تحقق آرمان هاي انقلاب اسلامي، تثبيت نظام و صادر كردن آن به ديگر نقاط دنيا تلاش كرده اند كه جاي قدرداني دارد.
امام جمعه زاهدان افزود: 6 سال قبل فتنه اي در جهان اسلام به ويژه خاورميانه و 2 كشور عراق و سوريه با عنوان داعش با ادعاي ايجاد حكومتي به گستردگي حكومت بني اميه در شامات و بني عباس در بغداد و عراق با زيرساخت هايي مبتني بر خشونت، ناروايي ها و اعدام غير مشروع افراد بيگناه شكل گرفت.
نماينده مردم سيستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبري ادامه داد: ايجاد درگيري ميان مسلمانان، اغفال دهها هزار جوان، انجام عمليات انتحاري توسط بيش از 6 هزار جوان فريب خورده در ميادين، مساجد، مدارس، بيمارستان ها و مراكز عمومي، نابودي زيرساخت هاي اقتصادي مناطق تصرف شده، تخريب آثار گرانبهاي تاريخي، قبور بزرگان ديني و مفاخر، تخريب هزاران مسجد و مدرسه بر سر افراد بيگناه و انجام جنايات فجيع و غير انساني بخشي از تبعات تلخ شكل گيري داعش در منطقه بوده است.
نماينده مقام معظم رهبري در امور اهل سنت استان هاي سيستان و بلوچستان و كرمان اظهار داشت: گروه تكفيري داعش با ادعاي حاكميت اسلام واقعي در اين چند ساله به غير از انجام جنايات بي شمار عليه مردم بي گناه به ويژه مسلمانان، حتي يك گلوله نيز به سمت رژيم غاصب صهيونيستي پرتاب نكرد.
آيت الله سليماني گفت: با تدبير سردار سليماني و همكاري حكومت هاي عراق و سوريه و بعضي از قدرت هاي شرقي كار به جايي رسيده كه امروز داعش قدرت مانور دادن را از دست داده كه اين به معني ريشه كني تمام نيست، تازماني كه وهابيت وجود دارد باز هم احتمال شكل گيري تفكر تكفيري مي رود.
نماينده ولي فقيه در سيستان و بلوچستان تاكيد كرد: جامعه اسلامي بايد مواظب باشد تا مردم فريب تبليغات مسموم وهابيت را نخورند و از بزرگان، علما، ريش سفيدان، معتمدان و دلسوزان انتظار مي رود نسبت به پديده شوم وهابيت احساس خطر كرده و خطرات اين تفكر را براي مردم بازگو كنند تا از آستين لعنتي آن تفكر تكفيري ديگري بيرون نيايد.
امام جمعه زاهدان در ادامه خطبه هاي نماز بخشي از پاسخ رهبر معظم انقلاب به نامه سردار سليماني را قرائت كرد.
نماينده مردم سيستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبري با گراميداشت سالروز شهادت امام حسن عسكري(ع) گفت: حاكم شدن غلامان ترك بر حكومت بني عباس، پيدايش قيام هاي مختلف همراه با تلفات فراوان و ناتواني حكومت بني عباس در كنترل وضعيت، زندگي اجباري در پادگان نظامي با كنترل هاي شديد براي جلوگيري از تولد منجي عالم بشريت و تلاش آن حضرت براي فراهم كردن شرايط فهم جامعه از تولد و غيبت امام زمان(عج) از جمله مشكلات دوران امام حسن عسكري(ع) بوده است.
امام جمعه زاهدان افزود: امام حسن عسكري(ع) با تمام اين مشكلات فرهنگ مهدويت را در جامعه تبيين كرد و همگان وظيفه داريم با درك شرايط زندگي اين امام بزرگوار در آن دوران و خدمات ايشان، در انتظار فرج منجي عالم بشريت امام زمان(عج) باشيم.
3042**6081 خبرنگار: محدثه حيدري گرجي **انتشار دهنده: حيدر سراياني