بیرجند - ایرنا- مدیر كل دفتر آموزش دوره متوسطه وزارت آموزش وپرورش گفت: 340 هنرجو در سال تحصیلی 97-96 رشته های كاردانش و فنی وحرفه ای را برگزیدند كه این مهم گامی موثر در توجه به آموزش های مهارتی در سطح كشور است.

به گزارش ایرنا سید مصطفی آذر كیش روز یكشنبه در گردهمایی كارشناسان، مدیران و معاونان هنرستان های كاردانش خراسان جنوبی در بیرجند افزود: تقویت آموزش های مهارتی گام نخست تقویت تولید و اشتغال است و این 2 ، محورهای اصلی اقتصاد مقاومتی هستند.
وی با اشاره به تاكید های مكرر مقام معظم رهبری در بحث تولید و اشتغال و پیشروی به سمت مهارت های آموزشی، اظهار كرد: ورود به رشته های مهارتی و بازار كار در اولویت های مطالبه های رئیس جمهوری است كه باید با جدیت مورد توجه قرار گیرد.
وی افزود: افزایش ثبت نام هنرجویان در رشته های فنی و كار دانش نیازمند نیروی انسانی كارآمد، تجهیزات و زیرساخت های مناسب است و از طرفی سه ساله شدن هنرستان ها در سال آینده نیاز مبرمی به این مهم خواهد داشت كه اقدام هایی در این زمینه انجام شده و در حال پیگیری است.
مدیركل دفتر آموزش دوره متوسطه وزارت آموزش پرورش ادامه داد: این روند نیازمند تغییر نگرش در فضای آموزشی است به طوری كه مدیریت آموزشی به رهبری آموزشی تغییر پیدا كند زیرا این تنها راه پیشرفت با وجود همه نداشته ها از قبیل تجهیزات و نیروی انسانی است.
آذركیش، ورود 42 درصد دانش آموزان خراسان جنوبی به رشته های فنی و حرفه ای و كاردانش را نشانگر تلاش فرهنگیان استان بیان كرد و افزود: این رویه باید در تمام نظام آموزشی ما فرهنگ سازی شود تا بتوانیم تاكید های مقام معظم رهبری را در توسعه و تقویت مهارت های آموزشی محقق كنیم.
خراسان جنوبی 150 هزار دانش آموز و 15 هزار معلم و فرهنگی دارد.
3215* 6054* خبرنگار: محمدرسول ابراهیمی اسفدن* انتشاردهنده: مریم پنجابی