اهواز - ایرنا - دبیر هیات اتومبیلرانی و موتورسواری خوزستان گفت از نایب قهرمانی بانوی خوزستانی در رقابت های اتومبیلرانی اسلالوم جام همبستگی كشور خبر داد.

حسین عباسی روز یكشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار كرد: مسابقات چند جانبه اسلالوم - جام همبستگی روز چهارم آذرماه در كلاس 2000 به میزبانی قزوین برگزار شد كه در نهایت سمیرا غلك نشان نقره این رقابت ها را كسب كرد.
دبیر هیات اتومبیلرانی و موتورسواری خوزستان با بیان این كه در سال های اخیر شاهد رشد قابل توجهی در بین اتومبیلرانان خانم هستیم افزود: تاكنون سابقه نداشته كه در مسابقات كشوری بخش بانوان مدال طلا كسب كنیم اما امسال در كلاس 1500 رقابت های اسلالوم قهرمانی كشور كه در یزد برگزار شد به مقام قهرمانی دست یافتیم.
وی به برگزاری مسابقات موتورسواری اسلالوم همگانی خوزستان اشاره كرد و گفت: این مسابقات روز جمعه 10 آذرماه به مناسبت میلاد نبی اكرم (ص) و امام جعفرصادق (ع) به میزبانی بندر امام خمینی (ره) برگزار می شود.
عباسی هدف از برگزاری این مسابقات را ترویج فرهنگ ایمنی و ترافیك دانست و گفت: تخلیه هیجان و انرژی جوانان، كشف استعدادها و پر كردن اوقات فراغت شركت‌كنندگان در یك مكان ایمن و مطمئن از دیگر اهداف ما برای برگزاری این رقابت هاست.
وی ادامه داد: این مسابقات در فضایی ایمن و با حضور پلیس راهور، آتش‌نشانی و اورژانس برگزار می شود و تمام تلاش خود را می كنیم تا از سطح كیفی بالایی برخوردار باشد.
دبیر هیات اتومبیلرانی و موتورسواری خوزستان همچنین از برگزاری سه رویداد مهم كشوری به میزبانی استان خبر داد و گفت: در اواخر دی ماه سال جاری میزبانی رقابت های اتومبیلرانی اسلالوم قهرمانی كشور در دو بخش بانوان و آقایان را خواهیم داشت همچنین در اوایل بهمن ماه مسابقات كار پارك دریفت قهرمانی كشور را در اهواز برگزار می كنیم.
وی ادامه داد: با توجه به اهمیت بالای رقابت های موتور كراس در آسیا و جهان، بنا داریم میزبانی مسابقات موتور كراس قهرمانی كشور را تقبل كنیم اما هنوز پیست استاندارد برای برگزاری این رویداد را نداریم از طرفی تلاش می كنیم مرحله چهارم مسابقات درگ قهرمانی كشور را در اهواز برگزار كنیم چون زیرساخت لازم برای انجام این كار را داریم.
عباسی در پایان به اعزام تیم دریفت استان برای پیكار در مرحله سوم رقابت های قهرمانی كشور اشاره كرد و گفت: رقابت های دریفت قهرمانی كشور روز جمعه دهم آذرماه به میزبانی تهران برگزار می شود. در حال حاضر شهاب پیشانی دار اتومبیلران خوزستانی در رده نخست این مسابقات قرار دارد.
/6002/9879
خبرنگار: محمد شاكری**انتشار: كبری آقازری