بجنورد - ایرنا- نماینده شركت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ ونقل كشور گفت: براساس برآوردهای انجام شده، اجرای پروژه ریلی مشهد- بجنورد- گرگان 44 هزار و 240 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

علیرضا هنرور روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در بجنورد با بیان اینكه اجرای هر كیلومتر از این خط ریلی به طور میانگین 82 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد، افزود: در طول این مسیر 540 كیلومتری، باید 27 ایستگاه ایجاد شود كه 11 ایستگاه در خراسان شمالی است.
وی با اشاره به اینكه در طرح جدید مطالعات، اجرای طول این خط ریلی از 650 كیلومتر به 540 كیلومتر كاهش یافته، گفت: پروژه در چهار قطعه اجرایی می شود كه 232 كیلومتر در خراسان شمالی است.
هنرور اظهار كرد: برای شتاب دادن به اجرای این پروژه ریلی، پیشنهاد منفك شدن قطعه شیروان - بجنورد از این طرح مطرح شد تا این قطعه درقالب طرح خط ریلی جوین- اسفراین- بجنورد، اجرایی شود و بتوان از اعتبارات صندوق توسعه ملی استفاده كرد.
نماینده شركت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ و نقل كشور گفت: این شركت اكنون 58 كیلومتر پروژه ریلی را در دست ساخت دارد و علاوه بر آن 263 كیلومتر بزرگراه نیز توسط این شركت در حال اجراست و 149 كیلومتر راه اصلی نیز توسط پیمانكار در حال ساخت است.
وی با اشاره به انجام پروژه های مطالعاتی در این استان گفت: مطالعه اجرای پروژه ریلی خط اسفراین - بجنورد به طول 102 كیلومتر در دست انجام است علاوه بر آن، پروژه مطالعاتی خط ریلی گرگان - بجنورد- مشهد به طول 233 كیلومتر از دیگر پروژه های مطالعاتی است كه در حال تكمیل است.
به گفته نماینده شركت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ و نقل كشور، مطالعه پروژه راه سازی آزادراه واریات شمال جنگل گلستان به طول 180 كیلومتر از دیگر طرح هاست كه 90 كیلومتر آن در خراسان شمالی و در حال تكمیل مطالعه است كه امید می رود با جذب سرمایه گذار، بتوان این پروژه راه سازی را اجرایی كرد.
خراسان شمالی اكنون فاقد خط ریلی است و مردم این استان برای مسافرت ناچار به استفاده از ایستگاه راه آهن حكم آباد در خراسان رضوی هستند.
اخبار خراسان شمالی را در كانال تلگرامی اخبار ایرنا خراسان شمالی به نشانی 🆔 @IRNABOJNURD پیگیری كنید.
7185 / 6042 خبرنگار: كبری علی آبادی** انتشاردهنده: سیدحسین قدسی