تهران - ايرنا - وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي با تاكيد بر ساري و جاري كردن قرآن در زندگي همگان گفت: بايد اين كتاب آسماني را در قالب هنر به نيكوترين وجه به تصوير كشيد.

به گزارش خبرنگار فرهنگي ايرنا، سيد حسن هاشمي روز سه شنبه در آيين افتتاحيه سي ودومين جشنواره قرآن و عترت دانشگاهيان سراسر كشور و مراسم قدرداني از داوود ميرباقري كارگردان آثار ديني افزود: بايد از معارف و آموزه هاي قرآني درس بگيريم، از اين رو هر كس موقعيت بالاتري داشته باشد مسئوليت بيشتري هم دارد از اين رو مسئولان كشور در قبال اين موضوع مسئوليت سنگين‌ترين برعهده دارند.
وي با قدرداني از دست اندركاران برگزاري جشنواره قران و عترت دانشگاهيان، ابراز اميدواري كرد كه قرآن در زندگي مردم و در عرصه جامعه حضور پررنگ‌تري داشته باشد.
عضو كابينه دولت دوازدهم گفت: خوشبختانه قرآن پس از انقلاب اسلامي از مهجوريت مزمن گذشته، خارج و مقرر شد كه به عرصه زندگي مردم و به صحنه سياست و اجتماع بازگردد كه به نيكوترين وجه بتوان آن را به تصوير كشيد.
وي افزود: اين موضوع را در سريال زيباي «امام علي(ع)» به خوبي شاهد بوديم كه به زيبايي و شيوايي كتاب آسماني قرآن به تصوير كشيده و تبيين شده است.
هاشمي اظهار داشت: جناب ميرباقري بخشي از اسلام ناب را به تصوير كشيد و آثار بسيار اثرگذار و ماندگاري خلق كرد.
وزير بهداشت ادامه داد: به عنوان يك ايراني و يك مسلمان دست اين هنرمند پيشكسوت كشور را مي‌بوسم و منتظر كار زيبايشان درباره شخصيت سلمان فارسي هستيم. افتخار داريم كه سيره آن عزيز را در زندگي شخصي و اجتماعي خود دنبال كنيم.
هاشمي با يادآوري آثار ماندگار ميرباقري در حوزه ديني اظهار داشت: خاطرات ماندگاري براي هميشه از برنامه‌هاي زيبايي كه استاد ميرباقري به يادگار گذاشته اند داريم، و به خاطر همه تلاش‌ها و زحماتشان در اين عرصه از ايشان سپاسگزاريم و آرزومند سلامتي و پايداري اين هنرمند كشور هستيم.
وزير بهداشت درمان و آموزش پزسكي همچنين با بيان اينكه جمع حاضر بخشي از 330 هزار نفري هستند كه در دانشگاه‌ها به فعاليت قرآني علاقه دارند، اظهار داشت: امروز وزارت بهداشت افتخار ميزباني نمايندگاني از همه گروه‌هاي مختلف دانشجويي و دانشگاهي را دارد.
جشنواره ملي قرآن و عترت دانشگاهيان سراسر كشور، بزرگترين رويداد قرآني جامعه دانشگاهي كشور به ميزباني يكي از دستگاه‌هاي دانشگاهي كشور برگزار مي‌شود و وزارت بهداشت به عنوان ميزبان اين دوره از جشنواره(هفتم و هشتم آذر ماه) از سوي شوراي هماهنگي فعاليت‌هاي قرآني دانشگاه‌ها و مراكز آموزش عالي كشور انتخاب شده است.
سي و دومين جشنواره ملي قرآن و عترت دانشگاهيان با رقابت بيش از 320 هزار نفر دنبال شد و در نهايت، هزار و 8 نفر به مرحله نهايي راه يافتند.
اين جشنواره در بخش هاي آوايي، قرائت، ترتيل، حفظ 5 جزء، 15 جزء و كل قرآن، مفاهيم و سيره معصومين، ترجمه و تفسير قرآن، مقاله نويسي تاليف كتاب و بررسي و نقد كتاب برگزار مي شود.
در اين دوره از مسابقات 1008 شركت كننده در مرحله نهايي، 95 نفر از استادان در سه بخش و 10 رشته رقابتي حضور دارند.
آيين افتتاحيه سي و دومين جشنواره ملي قران و عترت دانشگاهيان در تالار انديشه حوزه هنري با حضور حجت الاسلام محمد محمديان، رئيس نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه ها و محمدرضا داود آبادي فراهاني معاون فرهنگي و دانشجويي وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشكي و دانشجوياني از سراسر كشور در سالن سوره حوزه هنري برگزار شد.
فراهنگ ** 1355 ** خبرنگار: علي اكبر قزوينيان * انتشار: اميد غياثوند