نیویورك- ایرنا- شورای امنیت سازمان ملل متحد روز چهارشنبه نشست فوق العاده ای را درباره چگونگی برخورد با آزمایش اخیر موشك بالستیك كره شمالی برگزار می كند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، این نشست به درخواست نمایندگان آمریكا، ژاپن و كره جنوبی و در واكنش به آخرین آزمایش موشكی كره شمالی برگزار خواهد شد.
قرار است این نشست اضطراری فردا (چهارشنبه) ساعت 4:30 بعدازظهر به وقت محلی برگزار شود.
خبرگزاری یونهاپ كره جنوبی روز سه شنبه به نقل از رئیس ستاد مشترك ارتش این كشور از آزمایش یك فروند موشك بالستیك كره شمالی خبر داد كه از استان «پیونگان جنوبی» به سمت شرق شلیك شده است.
جیمز متیس وزیر دفاع آمریكا در گزارشی به دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریكا موشك آزمایش شده را دارنده بیشترین برد موشك بالستیك كره شمالی دانست كه تاكنون آزمایش شده است.
او این آزمایش ها را تهدیدی برای همسایگان، منطقه و صلح جهانی دانست.
همچنین ركس تیلرسون وزیر خارجه آمریكا با صدور بیانیه ای آزمایش موشكی كره شمالی را قویا محكوم كرد و از جامعه بین المللی خواست تا فشار دیپلماتیك و اقتصادی خود را بر پیونگ یانگ افزایش دهند.
شورای امنیت سازمان ملل متحد، دو ماه پیش هم درباره آزمایش موشكی كره شمالی تشكیل جلسه داد و تحریم های سنگینی را علیه این كشور وضع كرد.
در سفر 13 روزه دونالد ترامپ به شرق آسیا نیز موضوع كره شمالی با همسایگان آن كشور تبادل نظر شده بود و به ادعای رئیس جمهوری آمریكا، چین در اعمال تحریم علیه پیونگ یانگ همراهی مثبتی دارد.
شبد** 1429 **1010
انتشار:حسن معظمی