تهران - ایرنا - مدیركل هنرهای نمایشی با بیان اینكه امروز مخاطب تئاتر را باید جدی گرفت، گفت: نمایش با كیفیت به بازیگر مشهور نیاز ندارد.

مهدی شفیعی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با بیان اینكه حضور بازیگران سینمایی بدون سابقه تئاتر در این حوزه از مباحث حاشیه ای است، تصریح كرد: در تعداد بسیار كمی از آثار نمایشی كه هر شب در پایتخت اجرا می شود، تعداد انگشت شماری از كارگردانان دست به انتخاب بازیگران سینمایی بدون سابقه حضور در تئاتر می زنند.
وی خاطر نشان كرد: اگر نمایشی به لحاظ كیفی مناسب باشد به بازیگر مشهور نیازی ندارد و در غیر این صورت مخاطب تئاتر را از دست می دهد.
شفیعی ادامه داد: بسیاری از كارگردان های كه از بازیگران سینمایی یا به اصطلاح مشهور در تئاترهای خود استفاده می كنند مورد استقبال قرار نمی گیرند.
مدیركل هنرهای نمایشی با بیان اینكه مخاطب تئاتر امروز را باید جدی بگیریم خاطرنشان كرد: تماشاگر امروز تحصیل كرده و آگاه است و با مطالعه و ارزیابی كیفیت اقدام به انتخاب و تماشای یك تئاتر می كند.
وی افزود: نمی توان عده ای را از ورود به صحنه تئاتر منع كرد و مانع جابجایی هنرمندان در عرصه های هنری شد.
شفیعی خاطر نشان كرد: چهره های زیادی از هنرمندان شاخص و توانمند تئاتر در سال های اخیر در عرصه سینما نیز نقش آفرینی كرده اند و به جرات می توانیم سینمای ایران را در عرصه بازیگری مدیون هنرمندان تئاتر بدانیم.
وی ادامه داد: سینما و تئاتر عرصه های هنری وابسته به یكدیگر هستند و هنرمندان می توانند با حضور فعال در هر دو زمینه به این هنرها كمك كنند.
بهره گیری برخی كارگردانان از چهره های سینمایی مشهور در نمایش ها، انتقاداتی را برانگیخته و عده ای معتقدند چنین اقدامی صرفا با نگاه به گیشه صورت گرفته و اثار به صحنه رفته، خالی از محتوا هستند.
فراهنگ ** 7561 ** خبرنگار: سارا كریمیان * انتشار: امید غیاثوند