به گزارش روز چهارشنبه ايرنا از سازمان نظام پزشكي، علي فتاحي با بيان اين كه شكايت از كادر درماني در همه جاي دنيا مشاهده مي شود؛ اظهاركرد: در كنار انجام كار درماني معمولا عارضه وجود دارد كه برخي از عوارض قابل پيشگيري و پيش بيني هستند و در برخي موارد هم هيچ راهي براي پيشگيري و درمان آن عوارض وجود ندارد.
وي افزود: اگر پزشكي كار درماني انجام دهد و 100 درصد در مورد آن تضمين دهد، خلاف واقع است زيرا هيچ اقدامي درپزشكي وجود ندارد كه دركنار انجام آن عارضه وجود نداشته باشد، بنابراين شكايت هم وجود دارد و اينجاست كه بايد بين تقصير و عارضه تفاوت قائل شويم.
معاون انتظامي سازمان نظام پزشكي با اشاره به اينكه جدا كردن مرز بين عارضه و تقصير يك كار كاملا تخصصي است، اظهار كرد: حتي بين كارشناسان امر نيز اختلاف نظر وجود دارد و مرز بندي آن شفاف نيست و به همين دليل قانون گذار لايه هاي مختلف را براي تجديد نظرخواهي از جمله هيات هاي بدوي ،هيات تجديد نظر و هيات هاي عالي گذاشته است كه اختلاف آراء نيز به همين دليل است؛ لذا در انديكاسيون اقدامات درماني اختلاف نظر وجود دارد.
فتاحي ميزان شكايت ها از اقدامات درماني را يك دهم درصد در مقايسه با آمار كلي در دنيا اعلام كرد و گفت: درسراسركشور بيش از900 ميليون اقدام درماني انجام شده است كه در مقابل اين تعداد اقدام درماني؛ ميزان شكايت ها در كشور ما بالا نيست.
سالانه حدود 900 ميليون خدمات درماني سرپايي، بستري و عمل جراحي به مردم ارائه مي شود كه براساس گفته مسئولان سازمان نظام پزشكي حتي يك مورد خطاي پزشكي هم زياد است.
اجتمام *1724* 7268
تنظيم: مهناز بيرانوند * انتشار: حسين فتح الهي
*آگاهي از آخرين اخبار اجتماعي و حوادث ايران و جهان در كانال تلگرام گروه اجتماعي ايرنا:
@irnaej
https://t.me/irnaej
تاریخ انتشار: ۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۵
تهران-ايرنا- معاون انتظامي سازمان نظام پزشكي با اشاره به اينكه در كل دنيا بيش از سه درصد از اقدامات درماني منجر به شكايت مي شود؛ گفت: اين ميزان در كشور ما يك دهم درصد است.