اردبيل - ايرنا - معاون فرماندار بيله سوار مغان از كاهش چشمگير طلاق و افزايش ازدواج در اين شهرستان در سال جاري نسبت به سال گذشته خبر داد.

كريم خسروي روز چهارشنبه در جلسه ثبت وقايع حياتي بيله ‌سوار مغان افزود: امسال 47 مورد طلاق در اين شهرستان به ثبت رسيده كه در مقايسه با مدت مشابه سال گذشته 46 درصد كاهش داشته است.
وي گفت: برنامه ‌ريزي مديران براي آموزش قبل ، حين و پس از ازدواج ، كنترل آزمايشات قبل ازدواج و پايين آمدن سطح توقع خانواده‌ها در كاهش آمار طلاق در اين منطقه موثر بوده است.
خسروي همچنين با اشاره به افزايش آمار ازدواج در بيله سوار اظهار كرد: در هفت ماه اول سال جاري 194 مورد ازدواج در دفترخانه ‌هاي مجاز اين شهرستان به ثبت رسيده كه اين تعداد در مقايسه با مدت مشابه سال گذشته با چهار درصد افزايش همراه است.
وي گفت: در اين مدت 444 نوزاد در اين شهرستان به دنيا آمده كه آمار ولادت در مقايسه با مدت مشابه سال گذشته 13 درصد كاهش يافته است.
وي با اشاره به آمار مرگ و مير نيز اظهار كرد: در هفت ماه سال جاري 105 مورد مرگ ‌ ومير در اين شهرستان به ثبت رسيده كه اين ميزان در مقايسه با مدت مشابه سال گذشته 14 درصد كاهش داشته و در اين مدت 57 مرد و 48 زن در شهرستان فوت كردند.
وي مهلت قانوني براي ثبت ولادت و صدور شناسنامه نوزاد را 15 روز و مهلت قانوني براي ثبت واقعه فوت و صدور گواهي وفات را 10 روز دانست و ادامه داد: اگر در مدت تعيين شده اين 2 واقعه به ثبت نرسند پيگرد قانوني دارد.
به گزارش ايرنا از روابط عمومي فرمانداري بيله سوار ، او بيان كرد: افراد تا پايان سال ‌جاري فرصت ثبت ‌نام براي دريافت كارت ملي هوشمند را دارند و از مردم درخواست مي ‌شود تا هر چه سريع ‌تر براي ثبت نام و اخذ اين كارت به دفتر پست و دفاتر پيشخوان شهرستان مراجعه كنند.
بيله سوار مغان در شمال اردبيل و در نوار مرزي جمهوري آذربايجان قرار دارد.
خبرنگار: گيتي طالبي ** انتشار دهنده: سيفعلي موسي زاده
6018/6016