زاهدان- ايرنا- فرمانده پايگاه درياباني چابهار در جنوب سيستان و بلوچستان گفت: 700 ميليون ريال كالاي قاچاق توسط نيروهاي اين پايگاه از مرزهاي آبي استان كشف شد.

به گزارش پايگاه خبري مرزباني، سرهنگ سعيد نوروزي روز چهارشنبه اظهارداشت: دريابانان چابهار روز گذشته با تشديد اقدامات كنترلي و اجراي تاكتيك‌ هاي مؤثر عليه قاچاقچيان كالا موفق شدند از ورود مقادير قابل توجهي كالاي قاچاق به داخل كشور جلوگيري كنند.
وي افزود: ماموران اين فرماندهي در حين گشت زني، به يك فروند شناور مشكوك و آن را توقيف كردند.
وي ادامه داد: دريابانان در بازرسي از اين شناور فهميدند كالاهاي آن فاقد مدارك گمركي است.
فرمانده پايگاه درياباني چابهار تصريح كرد: ماموران پس از بازرسي از شناور توقيفي موفق به كشف 17 دستگاه تلويزيون ال اي دي 55 اينچ و هفت دستگاه لب تاب قاچاق شدند.
سرهنگ نوروزي ارزش كالاهاي قاچاق كشف شده را بر اساس برآورد كارشناسان 700 ميليون ريال عنوان كرد و افزود: در اين رابطه يك نفر دستگير و يك شناور حامل بار قاچاق نيز توقيف شد.
وي قاچاق را از جمله لطمات جبران ‌ناپذير بر پيكره اقتصادي و اجتماعي جامعه دانست و گفت: مرزداران با عزم جدي و به منظور برخورد قاطع با هرگونه تجاوز و قاچاق سوخت، كالا و مواد مخدر، اقدامات گسترده‌ اي در سطح ساحل و مرزهاي دريايي انجام مي‌ دهند.
به گزارش ايرنا چابهار به عنوان تنها بندر اقيانوسي ايران و واقع در فاصله 645 كيلومتري جنوب زاهدان مركز سيستان و بلوچستان از 2 شهر به نام هاي چابهار و نگور، سه بخش مركزي، دشتياري و پلان، 6 دهستان و 438 روستا تشكيل شده است.
3042**6081 خبرنگار: محدثه حيدري گرجي **انتشاردهنده: حيدر سراياني