باكو - ايرنا - محمد جواد ظريف، وزير امور خارجه كشورمان امروز بطور جداگانه با وزيران خارجه دو كشور جمهوري آذربايجان و پاكستان ديدار و گفت و گو كرد.

به گزارش خبرنگار ايرنا ، ظريف كه براي شركت در هفتمين اجلاس قلب آسيا با محوريت كمك به حل مشكلات افغانستان به باكو سفر كرده است ، در محل برگزاري اين اجلاس با المار محمد يار اف همتاي آذري و خواجه محمد آصف همتاي پاكستاني خود ديدار كرد.
اين ديدار ها بدون حضور خبرنگاران برگزار شد .
وزير امورخارجه كشورمان همچنين امروز با الهام علي اف، رئيس جمهوري آذربايجان نيز ديدار كرد.
ظريف پس از اين ديدار در پاسخ به خبرنگار ايرنا در مورد مسائل مطرح شده در اين ديدار در جمع خبرنگاران گفت: ايران روابط خوبي با جمهوري آذربايجان دارد، امروز گفت و گوي بسيار خوبي با الهام علي اف رئيس جمهوري آذربايجان داشتم.
وي ادامه داد: در ديدار با رئيس جمهوري آذربايجان در زمينه همكاري در درياي خزر، حوزه انرژي و همكاري سه جانبه ايران، روسيه و آذربايجان و همكاري سه جانبه با تركيه و در مورد گسترش حوزه ترانزيت تبادل نظر شد.
وي تاكيد كرد: آذربايجان يك همسايه خوب براي جمهوري اسلامي ايران است و ما روابط گسترده خود در حوزه هاي انرژي و ترانزيت را با جديت ادامه خواهيم داد.
وزير امور خارجه كشورمان پس از پايان اين ديدارها ، باكو را به قصد تهران ترك كرد.
هفتمين اجلاس قلب آسيا با حضور250 نماينده از 40 كشور و سازمان بين المللي امروز در باكو پايتخت جمهوري آذربايجان برگزار مي شود .
رئيسان جمهوري آذربايجان و افغانستان و وزيران امورخارجه ايران، پاكستان، هند، تركيه و افغانستان، همچنين معاونان وزيران امورخارجه قرقيزستان، قزاقستان، تاجيكستان، تركمنستان، نماينده ويژه چين و روسيه در امور افغانستان، مقامات ارشد عربستان، امارات متحده عربي و نماينده ويژه دبيركل سازمان ملل متحد در امور آسيا مركزي از شركت كنندگان اين اجلاس هستند.
در اين اجلاس همچنين نماينده ويژه نخست وزير انگليس در امور افغانستان، نماينده وزارت امورخارجه آمريكا در امور آسياي جنوبي و مركزي و هيات بلند پايه وزارت امورخارجه ژاپن، اسپانيا، نروژ، ايتاليا، كانادا، فرانسه، فنلاند، لهستان، مصر و سوئد نيز حضور دارند.
آساق ** 1579*شبس*1488 * مرضيه فاتحي* انتشار دهنده: بهمن بامداد**