اروميه- ايرنا- فرمانده مرزباني آذربايجان غربي گفت: مرزبانان استان در يك ماه گذشته كالاهاي قاچاق به ارزش 71 ميليارد ريال كشف و ضبط كردند.

سردار عزت الله رشيديان روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا با اشاره به اينكه مرزبانان اين استان همه اهتمام خود را در نظارت و كنترل مداوم بر نوار مرزي و حضور دائمي آنها در حراست از كيان مقدس جمهوري اسلامي به كار مي بندند، افزود: در اين مدت 150 عمليات مختلف مبارزه با قاچاق در مرزهاي استان انجام شده است.
وي ادامه داد: ماموران در اين عمليات ها توانستند 125 قاچاقچي را دستگير و 75 دستگاه خودرو را كه در قاچاق كالا مورد استفاده قرار مي گرفت، توقيف كردند.
وي اضافه كرد: كشف 6 ميليون و 351 هزار نخ سيگار، چهار هزار قلم لوازم آرايشي و بهداشتي، 2 هزار ثوب البسه، 284 كيلوگرم نقره، بيش از يك كيلو طلا و 25 هزار عدد داروي غير مجاز در اين عمليات ها از قاچاقچيان كشف و ضبط شد.
فرمانده مرزباني آذربايجان غربي ادامه داد: همچين در اين رابطه 450 راس دواب توقيف شده است.
به گزارش ايرنا طول مرزهاي جمهوري اسلامي ايران در آذربايجان غربي حدود 967 كيلومتر است؛ اين استان از طرف شمال 149 كيلومتر مرز آبي از طريق رودخانه ارس با جمهوري خودمختار نخجوان، از طرف شمال و مغرب 566 كيلومتر مرز خاكي با كشور تركيه و از طرف غرب 252 كيلومتر مرز خاكي با كشور عراق دارد.
6009/2093 ** خبر: يوسف رحيمي ** انتشار: صابر چهرقاني