تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۰

پكن - ايرنا - چين از كشف يك ميدان بزرگ نفتي در منطقه خودمختار سين كيانگ در شمال غرب اين كشور خبر داده است كه ميزان ذخيره آن به 520 ميليون تن مي رسد.

به گزارش روز شنبه ايرنا از روزنامه چاينا ديلي چين، ميزان ذخيره نفتي اين ميدان بزرگ مي تواند به دنبال استخراج آن تا يك ميليارد و 240 ميليون تن نيز افزايش يابد.
شركت پتروچاينا از سين كيانگ گزارش كرده كه اين ميدان نفتي در منطقه جونگار واقع شده است و شرايط طبيعي منطقه نشان مي دهد ميزان ذخيره آن ممكن است حتي بيش از برآوردها باشد.
اين ميدان پيش از اين نيز ظرفيت هاي توليد نفت داشته و بتازگي اعلام شده است در دو سال گذشته ميزان ذخاير نفتي كشف شده در آن به بيش از يك ميليارد و 380 ميليون تن رسيده است.
چين از سال 1993 ميلادي به يكي از بزرگترين وارد كنندگان نفت در جهان تبديل شده است و اكنون نزديك به 60 درصد از نفت مورد نيازش را از واردات تامين مي كند.
چين همچنين با هدف تامين انرژي خود، اولين مسير انتقال گاز طبيعي از آسياي مركزي به اين كشور را در سال 2009 ميلادي مورد بهره برداري قرار داد و اكنون سه خط لوله براي انتقال گاز قزاقستان و ازبكستان به چين وجود دارد كه سالانه 55 ميليارد متر مكعب گاز طبيعي را به چين منتقل مي كند.
رشد روز افزون صنعت در چين اين كشور را به يكي از بزرگترين مصرف كننده هاي انرژي جهان تبديل كرده است.
پتروچاينا يكي از شركت هاي پيشرو توليد نفت اين كشور محسوب مي شود.
آساق**231**1904**1663 **انتشار دهنده: خسرو حسيني