اهواز – ايرنا – مربي تيم ملي كبدي كشور گفت: كبدي خوزستان بايد از حالت جزيره اي خارج شود و اين رشته در تمام شهرستان هاي استان گسترش داده شود.

كمال سعدي آل كثير شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا در اهواز اظهار كرد: متاسفانه در گذشته تنها در سه يا چهار نقطه از استان ورزش كبدي داير بود و جوانان ديگر شهرستان ها از فعاليت در اين رشته بي نصيب بودند و همين امر موجب شد تا كبدي خوزستان نتواند در مسير پيشرفت گام بردارد.
مربي خوزستاني تيم ملي كبدي با بيان اين كه شهرستان هايي همچون دزفول، مسجدسليمان و ايذه از پتانسيل بسيار بالايي براي حضور در اين رشته برخوردار هستند اما به دليل بي توجهي مسئولان گذشته از اين شهرستان ها غافل شده ايم افزود: قطعا اگر بتوانيم از ظرفيت و استعدادهاي اين شهرستان ها استفاده كنيم شاهد پيشرفت چشم گيري در كبدي خوزستان و حتي تيم ملي خواهيم بود.
وي مشكل اصلي كبدي استان را معرفي نشدن صحيح اين رشته به نوجوانان و جوانان دانست و گفت: با توجه به وقفه اي كه در فعاليت در حوزه ورزش كبدي استان رخ داد بساري از جوانان ما در شهرستان ها اطلاعات كاملي از اين رشته در اختيار ندارند.
سعدي آل كثير با بيان اين كه براي پيشرفت كبدي استان بايد استعداديابي را از محلات و مدارس شروع كرد و گفت: با توجه به اين كه كبدي جزو ورزش هاي محله اي در خوزستان به شمار مي رود و به نام 'زو' و 'اچ دي' شناخته مي شود بايد كار استعداديابي را در محلات و مهمتر از آن مدارس آغاز كرد.
وي به احداث خانه كبدي پس از 14 سال در خوزستان اشاره كرد و گفت: با توجه به پتانسيلي كه در اختيار داريم با ارائه يك برنامه ريزي مناسب مي توانيم جزو بهترين هاي كشور باشيم و در تيم هاي ملي چندين بازيكن خوزستاني داشته باشيم.
مربي تيم ملي كبدي در خصوص عنوان سومي ايران در رقابت هاي آسيايي گرگان گفت: در اين مسابقات اگرچه مي توانستيم به بازي فينال راه پيدا كنيم اما عملكرد قابل قبولي داشتيم. با توجه به اين كه بسياري از بازيكنان ما در تيم هاي باشگاهي هند بازي مي كنند و از اين تيم شناخت دارند، قهرماني آسيا و جهان دور از دسترس نيست.
/6002/9879
خبرنگار: محمد شاكري**انتشار: كبري آقازري