قم- ايرنا- مديركل كتابخانه هاي عمومي استان قم گفت: كتابخانه عمومي شهداي نوبهار در قم با پيشرفت فيزيكي 90 درصد در صورت تامين اعتبار تا پايان امسال به بهره برداري مي رسد.

حجت الاسلام اميرعطاءالله جباري روز يكشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا، اظهار داشت: اين كتابخانه با 2 هزار و 400 مترمربع زيربنا در منطقه نوبهار كه فاقد كتابخانه عمومي بود در حال احداث است.
وي افزود: مرحله جديد احداث اين كتابخانه از سال 93 شروع شد كه تا كنون 30 ميليارد ريال براي آن هزينه شده است.
مديركل كتابخانه هاي عمومي استان قم بيان داشت: براي اتمام كار عمراني و تجهيز اين كتابخانه نياز به چهار ميليارد و 500 ميليون ريال است تا نياز مردم اين منطقه را رفع كند.
وي همچنين از راه اندازي كتابخانه عمومي توسط اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي قم در خيابان امام خميني(ره) قم خبر داد و گفت: اين كتابخانه با مساحت سه هزار متر مربع از اعتبارات سفر رهبر معظم انقلاب اسلامي در سال 89 به قم تامين هزينه شده است.
وي ادامه داد: اين كتابخانه با پيشرفت فيزيكي حدود 60 درصد پيش بيني مي شود در سال 97 به بهره برداري برسد.
جباري با بيان اين كه از آبان ماه سال گذشته تا كنون بازسازي و تعمير سه كتابخانه عمومي در استان قم صورت گرفته است گفت: اين كتابخانه ها كه واقع در مناطق بنياد، گلزار شهدا و شهرك فرهنگيان بود نياز مبرمي به بازسازي داشت كه براي استفاده عمومي مردم آماده سازي شد.
وي خاطرنشان كرد: اسفندماه سال گذشته از سوي سازمان تبليغات اسلامي در قم كتابخانه الزهرا(س) واقع در خيابان آيت الله كاشاني بر اساس نيازهاي مردم اين منطقه ساخته شد و امسال مورد استفاده قرار گرفته است.
وي با تاكيد بر اين كه استان قم نسبت به سرانه جمعيتي نياز به احداث حدود پنج كتابخانه استاندارد دارد، گفت: در حال حاضر 23 كتابخانه عمومي و 10 كتابخانه مشاركتي در استان با يك ميليون جلد كتاب و حدود 35 هزار عضو فعال است كه نمي تواند نيازهاي استان را تامين كند.
/8138/ 1175 خبرنگار: فرزانه پيري ** انتشار: رضا عليمحمدي