سنندج - ايرنا - مديركل آموزش و پرورش كردستان با بيان اينكه حاصل فعاليت امور تربيتي بايد پرورش شهروندان خوب باشد، توانمند سازي نيروي انساني را از نيازهاي اصلي اين حوزه دانست.

به گزارش خبرنگار ايرنا، رشيد قرباني روز يكشنبه در نشست آموزشي، تخصصي روساي ادارات امور تربيتي آموزش و پرورش سراسر كشور گفت: بايد تلاش شود افراد علاقمند و متخصص در اين حوزه جذب شوند.
وي با بيان اينكه دست اندركاران حوزه امور تربيتي و عوامل تعليم و تربيت كشور بايد در فعاليت هاي خود موثر باشند، اظهار كرد: در دانشگاه فرهنگيان بايد براي جذب و بكارگيري افراد متخصص و آموزش ديده حوزه امور تربيتي برنامه ريزي لازم انجام شود.
به گفته وي، تربيت و توانمند سازي نيروي انساني به صورت حرفه اي و تثبيت نيروي انساني موجود در حوزه امور تربيتي از جمله مواردي است كه بايد در اين حوزه با جديت مورد توجه قرار گيرد.
مديركل آموزش و پرورش كردستان افزو: اگر مجموعه دست اندركار تعليم و تربيت كشور در مدارس با انجام فعاليت هاي آموزشي و پرورشي بتوانند شهروندان خوبي تربيت كنند كشور با پيشرفت هاي قابل توجهي مواجه خواهد شد.
قرباني تاكيد كرد: امروزه با توجه به پيچيدگي جوامع، مساله تربيت از اهميت بسزايي برخوردار است بنابراين لازم است حاصل تربيت و فعاليت امور تربيتي، پرورش شهروندان خوب باشد كه پاسخگوي نيازهاي فردي حال و آينده جامعه باشند.
معاون فرهنگي و پرورشي آموزش و پرورش كردستان نيز در اين نشست گفت: سند تحول بنيادين آموزش و پرورش يك سند تربيتي است و در تمامي اركان آن به مربي و متربي توجه شده و اين بيانگر جايگاه نظام تعليم و تربيت است.
حجت الله نريماني با بيان اينكه به اعتقاد صاحب نظران و كارشناسان، سند تحول بنيادين، قانون اساسي نظام تعليم و تربيت است، افزود: سند تحول، مبناي كار و چراغ راهي است كه اگر همه در اجراي آن اهتمام ورزند مشكلات موجود و پيش رو حل خواهد شد.
وي با اشاره به توانمند سازي نيروي انساني اظهار كرد: براي توانمند سازي نيروي انساني علاوه بر نيروي انساني حوزه پرروشي بايد به ساير اركان مدرسه نيز توجه شده و دوره هاي توانمند سازي براي آنان پيش بيني و اجرا شود.
معاون فرهنگي و پرورشي آموزش و پرورش كردستان يادآور شد: مدير مدرسه تنها متولي برنامه هاي آموزشي نيست و بايد اولين پاسخگو و متولي اقدامات حوزه پرورشي باشد لذا انتظار مي رود در ارزيابي فعاليت مديران مدارس به اين مولفه توجه شده و در عملكرد آنان لحاظ شود.
به گزارش ايرنا، يك هزار و 235 معاون و مربي پرورشي در مدارس استان كردستان فعاليت مي كنند كه از اين تعداد، 750 نفر معاون پرورشي و 485 نيز مربي پرورشي هستند.
نشست آموزشي و تخصصي روساي ادارات امور تربيتي آموزش و پرورش سراسر كشور به مدت 2 روز با حضور معاون پرورشي و فرهنگي وزارت آموزش و پرورش، مديركل امور تربيتي و مشاوره وزارت و مديران اين حوزه در سنندج در حال برگزاري است و برنامه ها و مسائل جاري حوزه امور تربيتي مورد بحث و تبادل نظر قرار مي گيرد.
خبرنگار: افسانه گلباغي ** انتشار دهنده: مجيد سليماني
7348/9102