سمنان - ايرنا - نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه سمنان گفت : تقويت توليد داخلي و دستيابي به بازارهاي هدف سرمايه گذاري به منظور كاهش آمار بيكاري، مهم ترين راهبرد در اجراي دقيق برنامه اقتصاد مقاومتي در اين استان است.

آيت الله سيدمحمد شاهچراغي روز دوشنبه در گفت و گو با ايرنا افزود : خريد كالاي ايراني نمونه بارز اجراي برنامه اقتصاد مقاومتي در سمنان است و بايد با اصلاح بسياري از رفتارهاي تجمل محور از سوي آحاد جامعه، براي كاهش آمار بيكاري در استان گام برداشت.
وي اظهارداشت : براي افزايش اشتغال در استان بايد بسياري از زيرساخت هاي سرمايه گذاري در واحدهاي توليدي و صنعتي اصلاح شود و با اين رويكرد مي توان طرح جامع اقتصادي مقاومتي را در سمنان اجرايي كرد.
استان سمنان رتبه دوم كشور در كمترين ميزان نرخ بيكاري دارد
آيت الله شاهچراغي ادامه داد : بايد كاغذ بازي هاي اداري براي فعال اقتصادي كه قصد سرمايه گذاري در سمنان را دارد كاهش يابد و در اين امر، همكاري مديران دستگاه هاي اجرايي اجتناب ناپذير است.
امام جمعه سمنان اضافه كرد : دولت هم بايد در امور مرتبط به خود و نقشي كه در زمينه اقتصادي دارد تلاش بيشتري كند تا سرعت كار افزايش يافته و موانع را از پيش روي بردارد.
وي با بيان اين كه امروز همه اركان كشور به اقتصاد مقاومتي اعتقاد دارند، تصريح كرد: بايد شاخص هاي رشد و ارتقاي اقتصادي را افزايش داده و به حداقل ها در اين زمينه قانع نباشيم.
آيت الله شاهچراغي بيان داشت : همه بايد مراقب سرمايه هاي كشور باشيم و تلاش كنيم تا از اين سرمايه ها و منابع به نفع رشد و ارتقا كشور حداكثر بهره برداري را بكنيم.
به گزارش ايرنا، در دولت تدبير واميد 87 تفاهم نامه با سرمايه گذاري 85 هزارميليارد ريال با بخش خصوصي در استان سمنان امضا شده است.
در استان بيش از 700 هزار نفري سمنان يكهزار و 800 واحد توليدي و صنعتي فعاليت دارد.
7339/6026
*خبرنگار: محمدرضا يوسف نژاد**انتشار دهنده : جانعلي فتحي
براي آگاهي از تازه‌ترين اخبار و رويدادها در استان سمنان به نشاني IRNASEMNAN@ كانال اخبار ايرنا سمنان مراجعه كنيد.