تهران- ایرنا- رئیس نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه ها، ضدیت با استكبار را ویژگی ذاتی جریان دانشجویی دانست و گفت: جریان دانشجویی یعنی مقابله با ظلم و استكبار، هرچند برخی می خواهند آن را تحریف كنند و جنبه ضد استكباری آن را از بین ببرند.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، حجت الاسلام محمد محمدیان روز دوشنبه در مراسم بزرگداشت روز دانشجو در دانشگاه علوم قضایی اظهار داشت: به دلیل نگاه عدالت، در نظام جمهوری اسلامی كه ثمره انقلاب بزرگ مردم است دانشگاه علوم قضایی از جایگاه راهبردی محسوسی برخوردار است.
وی توصیه كرد دانشجویان رشته های حقوق در دانشگاه های دیگر كه جذب قوه قضاییه می شوند نیز چند درس اختصاصی در این دانشگاه بگذرانند.
محمدیان با بیان اینكه دانشجویان ایرانی از لحاظ اعتقادی بسیار راسخ هستند، افزود: این دانشجویان از لحاظ اخلاقی و وفاداری به نظام، هویت ایرانی اسلامی نیز كامل هستند اما نصف دینشان هنوز تكمیل نشده پس چه بهتر كه مسئولان این نیمه را هم كامل كنند.
وی گفت: شاید ثمره بزرگترین كار فرهنگی سبب حفظ 5 درصدی دین دانشجویان شود اما ازدواج، 50 درصد دین آنها را تكمیل خواهد كرد.
رئیس نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه ها گفت: حقوق رشته ای خشك است و نیاز دارد در كنارش حتما به ادبیات، معارف دینی و مسائل اجتماعی توجه بیشتر شود وگرنه تك بعدی رشد كردن دانشجویان ممكن است در آینده مشكلاتی را برای زندگی خانوادگی شان ایجاد كند.
رئیس نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه ها گفت: باید تمام ابعاد شخصیتی دانشجویان رشد كند و چهره كامل به جامعه تحویل داده شود.
وی ادامه داد: دانشجویان آینده سازان جامعه هستند و باید كارشناس مسائل سیاسی و اجتماعی هم باشند، اگر دانشجو نداند امروز در كجای دنیا هستیم معلوم می شود ما مسئولان وظیفه خود را درست انجام نداده ایم.
محمدیان افزود: انتقاد دانشجو به روی چشم ما قرار دارد هرچند كارشناسی شده هم نباشد و رهبر انقلاب نیز فرموده اند حتما دانشگاه های كشور باید سیاسی باشد.
وی خاطرنشان كرد: 16 آذر عقبه ای ضد استكباری دارد به گونه ای كه دانشجویان در مقابل نیكسون (نائب رئیس جمهور وقت آمریكا) در سال 1332 جانفشانی كردند و از آن روز جریان مقاومت شكل گرفت.
وی گفت: 16 آذر نماد مبارزه با استكبار، ستم سلطه جویی و زیاده طلبی است، دانشجویان از آن روز این خط مقاومت را ادامه داده اند.
۱۶ ماه آذر كه در تقویم جمهوری اسلامی ایران روز دانشجو نام گرفته است، همه ساله به یاد سه دانشجوی شهید دانشگاه تهران در واقعه 16 آذر 1332 گرامی داشته می شود.
در 16 آذر ماه 1332 نیروهای ارتش رژیم شاه به دانشجویان دانشگاه تهران به دلیل سفر ریچارد نیكسون نایب ریاست جمهوری وقت آمریكا به ایران تظاهرات اعتراض كرده بوده اند حمله كردند و سه دانشجوی به نام های مصطفی بزرگ‌نیا ، احمد قندچی هوادار و مهدی شریعت‌رضوی را در داخل دانشگاه به شهادت رساند.
فراهنگ**9187**1055
خبرنگار: حمید بازگشا**انتشار: زینب كارگر