طرح ملي توسعه فرودگاه رامسر يكي از طرح هاي مصوب دولت نهم بوده كه حدود 9 سال از زمان آغاز آن سپري مي شود اما همچنان نيمه كاره رها شده است.
طرحي كه وزير راه و شهرسازي وقت در فروردين سال 1388همزمان با آئين آغاز عمليات اجرايي آن وعده داده بود كه به مدت 2 سال بايد به طور كامل اجرا و بهره برداري شود اما چنين اتفاقي رخ نداد.
توسعه باند فرودگاه از يك هزار و 480 متر به 2هزار و 750 متر، ساخت ترمينال جديد ، ساختمان هاي جانبي ،اختصاص 40 هكتار زمين براي استقرار دستگاه كمك ناوبري و سالن ترانزيت از مهم ترين مشخصات اين طرح بوده است.
سعدالله وطن خواه روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود : در جلسه روز گذشته كه با حضور رئيس دانشگاه فني و حرفه اي ملاصدرا و جمعي از مسئولان محلي در فرودگاه رامسر برگزار شد مقرر شد قيمت اين آموزشكده بر اساس نرخ كارشناسي تعيين شده پرداخت شود.
وي بدون اشاره به ميزان اعتبار تعيين شده براي اين بخش گفت : بخشي از اين اعتبار قبلا و بخشي ديگر نيز هفته آينده پرداخت مي شود و پرداخت بقيه نيز به آينده موكول شده است چرا كه هم اكنون دانشجوياني در اين اموزشكده مشغول تحصيل هستند پس از پايان سال تحصيلي نسبت به تخليه و واگذاري ان به فرودگاه اقدام خواهد شد.
وي تاكيد كرد با تخليه و واگذاري اموزشكده فني و حرفه اي ملاصدراي رامسر بخشي از مشكلات اجراي طرح ملي توسعه فرودگاه رامسر بر طرف خواهد شد.
مديركل فرودگاههاي مازندران همچنين مجتمع رفاهي و پذيرايي فدك متعلق به يكي از ارگان هاي نظامي را يكي ديگر از موانع عمده اجراي طرح ملي توسعه فرودگاه رامسر بيان كرد و گفت : شركت فرودگاه ها و ناوبري هوايي ايران توان خريد اين مجتمع و بناهاي مسكوني پيرامون آن را ندارد بنابراين تا زماني كه اعتبار ملي براي رفع اين موانع در نظر گرفته نشود تداوم اجراي كامل اين طرح ابتر باقي خواهند ماند.
وطن خواه افزود : در نشست روز گذشته همچنين از فرماندار ، اعضاي شوراي شهر و ديگر مسئولان شركت كننده خواسته شد تا با همكاري و همدلي همديگر بتوانيم با رفع اين موانع، طرح ملي توسعه فرودگاه رامسر را به مرحله اجرايي برسانيم.
وي با بيان اينكه شركت فرودگاه ها و ناوبري هوايي ايران توان پرداخت هزينه هاي هنگفت بابت خريداري عرصه و عيان بناهاي مزاحم در مسير اجراي طرح ملي توسعه فرودگاه رامسر را ندارد، از نمايندگان مجلس شوراي اسلامي ، فرمانداران و اعضاي شوراهاي اسلامي غرب مازندران خواسته تا با توجه به هزينه هايي كه تاكنون در اين فرودگاه انجام شده ، بيش از پيش نسبت رفع اين مشكلات همكاري كنند.
بررسي ها نشان مي دهد كه براي اجراي طرح ملي توسعه فرودگاه رامسر تاكنون با پيشرفت فيزيكي 97 درصد حدود 120 ميليارد تومان هزينه شده است.
فرودگاه رامسر در سال 1331 جهت انجام پروازهاي تشريفاتي احداث شد كه خوشبختانه پس از پيروزي انقلاب اسلامي و با توسعه بخشي از اين فرودگاه، سيل عظيمي از زائران از اين مكان به مشهد مقدس يا بالعكس جابه جا مي شوند.
طبق آمار از منابع رسمي در تابستان امسال دست كم 28 هزار و 821 مسافر از طريق فرودگاه رامسر جابه جا شدند كه از اين تعداد پنج هزار و 300 نفرشان خارجي از كشورهاي اروپايي ، آسياي ميانه و حاشيه خليج فارس بودند.
هم اكنون با همكاري شركت هاي هواپيمايي آسمان و ايران اير هفته اي 44 پرواز در مسيرهاي رفت و برگشت رامسر - مشهد و رامسر - تهران در اين فرودگاه انجام مي شود.
شهرستان 70 هزار نفري رامسر واقع درغرب مازندران به علت برخورداري از جاذبه هاي طبيعي ، تاريخي و گردشگري منحصربفرد نظير جنگل ، دريا ، كوه ، جلگه و اماكن اقامتي مانند هتل قديم ، هتل جديد ، كاخ موزه و آب هاي گرم معدني از ديرباز تاكنون به عنوان عروس شهرهاي ايران مطرح بوده و به همين خاطر در تمامي روزهاي سال بويژه نوروز پذيراي ميليون ها مسافر و گردشگراست.
خبرنگار:مهراب زكي پور كينجي **انتشار دهنده:محسن حسن نيا
7078 /1602/1899
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۴
نوشهر- ايرنا - مديركل فرودگاه هاي مازندران گفت : بر اساس توافق صورت گرفته آموزشكده فني وحرفه اي ملاصدراي رامسر به منظور اجرايي طرح ملي توسعه فرودگاه ، خريداري شده است.