پكن - ايرنا - بمب افكن هاي اتمي آمريكا روز چهارشنبه به رغم هشدارهاي چين و روسيه مبني بر خودداري طرف هاي ذيربط از دامن زدن به تنش ها در شبه جزيره كره، بر فراز كره جنوبي به پرواز درمي آيند.

به گزارش ايرنا از خبرگزاري يونهاپ، در شرايطي كه كره شمالي به واشنگتن در خصوص افزايش فشارها بر پيونگ يانگ و خطر بروز درگيري اتمي ميان طرفين هشدار داده است، قرار است اين بمب افكن ها امروز در آسمان كره جنوبي به پرواز درآيند.
منابع دفاعي كره جنوبي و آمريكا از استقرار و آمادگي شماري بمب افكن هاي راهبردي 'بي 1 بي لانسر' آمريكا براي رزمايش خبر داده اند كه اصولا از پايگاه مهم و راهبردي آمريكا در جزيره گوام در اقيانوس آرام به كره جنوبي اعزام مي شوند و پيونگ يانگ چند ماه قبل تهديد كرده بود كه آب هاي اطراف اين جزيره را هدف حمله موشكي قرار خواهد داد.
بمب افكن هاي مافوق صوت آمريكا با كاركردهاي چند جانبه قصد دارند عمليات آزمايشي پرتاب بمب را در كنار جنگنده هاي كره جنوبي اجرا كنند كه ممكن است خشم پيونگ يانگ را به دنبال داشته باشد.
آمريكا هر بار كه كره شمالي يك موشك بالستيك شليك مي كند، به طور مقرر دو فروند از اين بمب افكن ها را در حريم هوايي اين منطقه به پرواز در مي آورد كه اين بار نيز در كنار صدها هواپيماي جنگنده ديگر دو كشور، به پرواز درخواهند آمد.
آساق**231**1904*1486**انتشار دهنده: محسن شريفي**