ياسوج- ايرنا- رئيس اتاق بازرگاني، صنايع، معادن و كشاورزي ياسوج گفت: شهر ياسوج مركز كهگيلويه و بويراحمد پنجشنبه 30 آذر سال جاري ميزبان همايش «روش‌ها و راهكار‌هاي عملي و مؤثر تجارت با فدراسيون روسيه» است.

جبار كياني پور روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار داشت: مكان برگزاري اين همايش آموزشي يك روزه سالن اجتماعات ساختمان اتاق بازرگاني ياسوج است.
وي افزود: اين همايش از ساعت 9:30 دقيقه صبح آغاز و تا ساعت 14 عصر نيز ادامه دارد.
رئيس اتاق بازرگاني، صنايع، معادن و كشاورزي ياسوج بيان كرد: مباحث مطرح شده در اين همايش شامل آشنايي با شاخص‌هاي اقتصادي و تجاري روسيه و نقش اين كشور در تجارت جهاني، اهميت بازار روسيه، پيشينه روابط دو جانبه و بررسي مبادلات تجاري ايران و فدراسيون روسيه، مسائل بانكي و روش‌هاي پرداخت، شيوه‌هاي مناسب حمل و نقل كالا در تجارت با روسيه، نقش درياي خزر در تجارت با روسيه، اعتبارسنجي و استعلام مؤثر از شركت‌هاي روسي، نحوه تنظيم قرارداد تجاري با شركت‌هاي روسي، معرفي محصولات داراي مزيت براي تجارت با روسيه، نقش فروشگاه‌هاي زنجيره‌اي و شركت‌هاي توزيع كننده كالا و نحوه همكاري با شركاي روسي مطرح مي‌شود.
كياني پور عنوان كرد: حضور در اين همايش رايگان و براي عموم آزاد بوده و شركت كنندگان در آن نيز گواهينامه معتبر مؤسسه آموزشي و پژوهشي اتاق بازرگاني ايران را دريافت خواهند كرد.
وي ابراز داشت: علاقه مندان مي‌توانند براي كسب اطلاعات بيشتر با شماره تلفن 33227953-074، نمابر 33234355-074 و يا ايميل yasoujccim@yahoo.com تماس بگيرند.
يك هيأت اقتصادي 17 نفره از استان اُمسك روسيه اواخر مهر سال 1395 براي آشنايي با ظرفيت‌هاي اقتصادي كهگيلويه و بويراحمد به شهر ياسوج مركز اين استان سفر كرد و به مدت 2 روز نيز ميهمان بخش‌هاي دولتي و خصوصي استان بود.
در اين سفر تجاري استاندار و وزيران اقتصاد و كشاورزي استان اُمسك روسيه، مديركل توسعه روابط بين الملل، تعدادي بازرگان و صاحبان صنايع، يكي از اعضاي شركت‌هاي فعال در حوزه ساخت و ساز و شماري از مقام‌هاي كنسولگري روسيه در اصفهان حضور داشتند.
ظرفيت‌هاي تجاري و اقتصادي كهگيلويه و بويراحمد در زمينه‌هاي كشاورزي، گردشگري و صنعت توسط اين هيأت اقتصادي بررسي شد.
فعالان اقتصادي اين هيأت در زمينه‌هاي صنايع كشاورزي، غذايي، گياهان دارويي بهداشتي و ساخت و ساز با فعالان اقتصادي كهگيلويه و بويراحمد و بخش دولتي رايزني كردند.
آبان سال 1394 نيز يك گروه بازرگاني و اقتصادي از كهگيلويه و بويراحمد به همين منظور به سرپرستي سيد موسي خادمي استاندار وقت به استان اُمسك روسيه سفر كرده بود.
اين گروه براي تبادل مناسبات تجاري و بازرگاني كهگيلويه و بويراحمد با بخش خصوصي و دولتي روسيه به رياست استاندار و همراهي جبار كياني پور رئيس اتاق بازرگاني، صنايع، معادن و كشاورزي ياسوج و 24 نفر از مسئولان دولتي و بخش خصوصي استان به روسيه سفر كرد و براي گسترش مناسبات تجاري قراردادها و تفاهم نامه‌هايي امضا شد.
استان اُمسك روسيه در جنوب غربي سيبري واقع شده و دومين شهر بزرگ در شرق كوه‌هاي اورال به شمار مي‌آيد كه فاصله بين اين استان تا مسكو 2 هزار و 700 كيلومتر است.
كهگيلويه و بويراحمد با جمعيتي افزون بر 713 هزار نفر و 16 هزار و 249 كيلومترمربع وسعت حدود يك درصد از جمعيت و يك درصد از مساحت ايران را دارد.
خبرنگار: منصور زرگر**انتشار دهنده: سيد ولي موسوي نژاد
7535/6110