قزوین-ایرنا- فرماندار البرز از مدرسه سازی به عنوان ارزش آفرینی در جامعه یاد كرد و گفت: با مشاركت خیران همه نیازهای آموزشی آینده سازان میهن اسلامی را باید مرتفع ساخت.

به گزارش ایرنا، رضا عسگری روز شنبه در آیین افتتاح هنرستان دخترانه زنده یاد سید مهرانگیز مرتضوی در ناحیه شهری مهرگان افزود: خیرین تنها مدرسه نمی سازند بلكه ارزش می آفرینند و به ما می آموزند تا در پیشرفت و اعتلای جامعه باید همه هم دل و هم قدم باشیم.
وی در ادامه از مهرگان به عنوان یكی از بزرگترین مجتمع های مسكن مهر كشور یاد كرد و گفت: در این ناحیه شهری 56 واحد واحد اموزشی طراحی شده است كه تاكنون 16مورد آن به بهره برداری رسیده و 40 مدرسه باقی مانده نیز قرار است با جذب اعتبارات لازم ساخته و تحویل آموزش و پرورش داده شود.
وی در بخش دیگری از صحبت های خود با بیان اینكه یك سوم مدارس شهرستان البرز نیاز به بازسازی و بهسازی دارند، افزود: تاكنون 41 مدرسه فرسوده در سطح این شهرستان شناسایی شده اند كه نیاز به تخریب و بازسازی دارند كه با جذب اعتبارات از نهاد مشاركت های مردمی و سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس و خیرین هرچه سریع ترباید نسبت به ایمن سازی و نوسازی آنها اقدام شود.
وی، یكی از مشكلات مضاعف این شهرستان را درخصوص ساخت و تجهیز مدارس در سایر نقاط آن به جز مهرگان خواند و افزود: بخش قابل توجهی از مدارس البرز فرسوده و ناامن هستند و نیازمند تخریب و بازسازی می باشند ولی به دلیل نبود زیرساخت های مورد نیاز در ناحیه شهری جدید مهرگان بخش زیادی از اعتبارات تجهیز و نوسازی مدارس شهرستان صرف راه اندازی مدارس این ناحیه می شود و سایر نقاط البرز از این موضوع بی بهره مانده اند.
وی با اشاره به مهاجر پذیری شهرستان البرز، گفت: بیشتر روستاهای شهرستان به دلیل جمعیت بالایی كه در خود جای داده اند در واقع به نوعی روستا شهر هستند و نیازمند افزایش فضاهای آموزشی برای جوابگویی به مردم هستند.
در این ادامه این آیین كه با حضور داوود محمدی نماینده مردم قزوین،آبیك و البرز در مجلس شورای اسلامی و علی شیرزاده مدیركل مشاركت های مردمی سازمان تجهیز و نوسازی مدارس كشور برگزار شد، از دكترعلی ذاكری خیرمدرسه ساز كه در ساخت این واحد اموزشی و چندین واحد آموزشی دیگر همكاری داشته است، قدردانی به عمل آمد.
هنرستان دخترانه مرتضوی مهرگان با ظرفیت پذیرش 300 دانش آموز در 2 طبقه با زیربنا یك هزار و 750 متر مربع و با 15 میلیارد ریال اعتبار ساخته شده است.
تعداد مدارس ناحیه شهری مهرگان نیز 21 مورد با 6 هزار و 661 دانش آموز است.
ناحیه شهری مهرگان محمدیه از توابع شهرستان البرز است و در 18 كیلومتری شرق شهر قزوین و در حاشیه آزاد راه قزوین-كرج واقع شده است.
شهرستان البرز دارای 218 واحد آموزشی با 46 هزار دانش آموز است.
3013
انتشار دهنده: رضا اولادی