سمنان - ايرنا- دبير ستاد احيا امر به معروف و نهي از منكر استان سمنان گفت : شبكه هاي اجتماعي فرصتي ارزشمند براي تبليغ امر به معروف و نهي از منكر در جامعه است، افراد مسوول با گفتمان سازي بر افزايش اعتقادات مذهبي مردم در اين شبكه ها اقدام كنند.

حيدر آسيابي روز شنبه در گفت و گو با ايرنا افزود : قوانين متعدد و قابل توجه اي براي ترويج اين فريضه الهي در كشور تصويب شده است اما متوليان آن تاكنون نتوانسته اند به شكل اصولي اين طرح را در جامعه اجرايي كنند.
وي تاكيد كرد : اجراي اين فريضه الهي تنها مختص به عفاف و حجاب در جامعه نيست و براساس قانون ، طرح احيا امر به معروف و نهي از منكر در بسترهاي اقتصادي، فرهنگي و اجتماعي جامعه هم كاربرد دارد.
وي با بيان اين كه اجراي امر به معروف و نهي از منكر بر اساس آمار موجود با استقبال مردم اين استان مواجه شده است، اظهارداشت:در نيمه نخست امسال طرح احيا امر به معروف و نهي از منكر در بين بيش از 30 هزار نفر از مردم استان اجرا شد كه 99 درصد آنان از اجراي آن استقبال كردند.
وي خاطرنشان كرد : اكنون بيش از پنج هزار نفر از آمران امر به معروف و نهي از منكر در استان سمنان به تبليغ و تذكر زباني اهميت حجاب و عفاف مي پردازند و تا چندماه آينده با ارايه آموزش هاي لازم اين تعداد به بيش از 10 هزار نفر افزايش مي يابد.
آسيابي با بيان اين كه اجراي فريضه امر به معروف و نهي از منكر از پشتوانه محكم قانوني برخوردار است، گفت : براساس قانون كه از سال 1394 به دستگاه هاي اجرايي سراسر كشور ابلاغ شده است تمامي افراد مسوول بايد اين طرح را به صورت مطلوب اجرا كنند.
در سال 1394 قانون حمايت از آمران امربه معروف و نهي از منكر به منظور اجرايي كردن اصل هشتم قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران به تصويب رسيده است و از اين سال به بعد اجراي اين فريضه الهي از پشتوانه قانوني برخوردار است.
در تقويم جمهوري اسلامي ايران اول تا هفتم محرم هر سال هفته گراميداشت احيا امر به معروف و نهي از منكر نامگذاري شده است.
7339/6026
خبرنگار: محمدرضا يوسف نژاد ** انتشار دهنده: جانعلي فتحي
براي آگاهي از تازه‌ترين اخبار و رويدادها در استان سمنان به نشاني IRNASEMNAN@ كانال اخبار ايرنا سمنان مراجعه كنيد.