تهران - ایرنا - فرمانده كل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تاكید به اینكه هدف اصلی آمریكا و رژیم صهیونیستی تخریب مسجد الاقصی است، گفت: به فضل الهی قدس مدفن رژیم صهیونیستی خواهد شد.

به گزارش روز شنبه ایرنا از روابط عمومی سپاه؛ سردارسرلشكرپاسدارمحمدعلی جعفری طی سخنانی درجمع تعدادی از كاركنان ستاد فرماندهی كل سپاه پاسداران درباره تصمیم اخیر دولت آمریكا مبنی بر انتقال سفارت این كشور به قدس اشغالی و به رسمیت شناختن بیت المقدس به عنوان پایتخت رژیم غاصب اسرائیل، اظهار كرد: همه اینها مقدمه تخریب مسجد الاقصی است و مسلمانان باید بدانند اگر همین الان و به فوریت مقابل این توطئه شوم نایستند زمان به سرعت از دست خواهد رفت.
وی تاكید كرد: آمریكا و رژیم صهیونیستی تاریخی ترین حماقت خود را علیه قدس شریف مرتكب شده اند و به فضل الهی قدس مدفن رژیم جعلی اسرائیل خواهد شد.
سرلشكرجعفری بیان داشت: این تصمیم آمریكا مقدمه انكار كامل حق موجودیت كشور فلسطین و حق زندگی مردم فلسطین در كشور فلسطین است و آنها برای تحقق این هدف حتی دوستان سابق خود در جنبش « فتح » را هم نادیده گرفته و تحقیر كرده اند.
فرمانده كل سپاه با اشاره به این كه «ما اطلاع داریم كه این تصمیم محصول رایزنی ها، توافقات و هماهنگی های پس پرده با برخی كشورهای عربی بویژه عربستان سعودی است و آنها از چند ماه قبل در جریان موضوع بوده اند»، گفت: رژیم سعودی تلاش می كند موضعگیری مسلمانان علیه جنایت تازه آمریكا در حد حرف و بیانیه باقی بماند. آنها با اسراییل و آمریكا تفاهم كرده اند كه اقدام عملی برای حفاظت از قدس صورت نگیرد و مسئله فلسطین را از دایره منافع و حساسیت های جهان اسلام خارج سازند.
سرلشكر جعفری تاكید كرد: این بار هم همچون مساله كردستان، مساله لبنان و مساله یمن، امت اسلامی طرح ها و محاسبات دشمنان را به هم خواهد ریخت و خائنان را مجازات خواهد كرد.
فرمانده كل سپاه با اشاره به پیامدهای شكست های منطقه ای دشمنان امت اسلامی تصریح كرد:شكست های پی در پی در منطقه سیستم محاسباتی و تصمیم گیری دشمن را بر هم ریخته است و در چنین شرایطی مهم ترین كاری كه جهان اسلام باید انجام دهد بهره گیری دقیق و به موقع از این فرصت هاست.
به گزارش ایرنا، دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریكا چهارشنبه (6 دسامبر برابر با 15 آذرماه) در سخنانی در كاخ سفید با یادآوری اینكه بیت المقدس را به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی به رسمیت می شناسد، گفت: از وزارت خارجه می خواهم كه آماده شود تا انتقال سفارت آمریكا از تل آویو به بیت المقدس را آغاز كند.
رئیس جمهوری آمریكا سپس فرمان اجرایی شناسایی بیت المقدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی را امضا كرد.
این در حالیست كه شهر قدس كه مسجدالاقصی نخستین قبله مسلمانان را در خود جای داده بخش لاینفك فلسطین بوده و یكی از مهمترین اماكن سه گانه مقدس اسلامی به شمار می آید و از جایگاه و اهمیت ویژه ای نزد مسلمانان برخوردار است.
قدس شرقی از نظر قطعنامه های سازمان ملل اراضی اشغال شده محسوب می گردد، اقدام آمریكا در به رسمیت شناختن این شهر به عنوان پایتخت رژیم اشغالگر قدس نقض آشكار قطعنامه های بین المللی است.
شورای امنیت سازمان ملل در دسامبر سال میلادی گذشته قطعنامه ای تصویب و تاكید كرد كه «هیچ تغییری در مرزهای قبل از چهارم ژوئن 1967 از جمله در رابطه با بیت المقدس به رسمیت شناخته نخواهد شد، مگر اینكه طرف ها در مذاكرات بر سر آن به توافق برسند.»
اجتمام *1724* 7268
تنظیم: مهناز بیرانوند * انتشار: حسین فتح الهی
**آگاهی از آخرین اخبار اجتماعی و حوادث ایران و جهان در كانال تلگرام گروه اجتماعی ایرنا:
@irnaej
https://t.me/irnaej