بجنورد-ايرنا- مدير عامل شركت آب و فاضلاب خراسان شمالي گفت: از ابتداي امسال تاكنون، 115 فقره انشعاب آب غيرمجاز در شهرهاي اين استان 863 هزار نفري شناسايي شده است.

غلامحسين ساقي روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار كرد: امسال 41 فقره انشعاب غيرمجاز در شهرستان بجنورد، 40 فقره در شهرستان شيروان، 14 فقره در شهرستان اسفراين، 11 فقره در شهرستان جاجرم، هشت فقره در شهرستان فاروج و يك فقره در شهرستان گرمه شناسايي شده است.
وي علت نصب انشعاب غيرمجاز را نبود آگاهي از عواقب انجام اين تخلف، نداشتن مدارك لازم براي خريد انشعاب مجاز مانند پروانه ساختماني عنوان كرد و افزود: تعدادي از مشتركان حق انشعاب را پرداخت و انشعاب را تبديل به مجاز كرده اند و مابقي اخطار قطع گرفته اند.
مدير عامل شركت آب و فاضلاب خراسان شمالي خاطرنشان كرد: قانون گذار در قانون مجازات استفاده كنندگان غير مجاز از انشعابات آب كه خرداد ماه امسال مصوب شد به صراحت بيان كرده است هر فرد بدون دريافت انشعاب قانوني مبادرت به استفاده از خدمات شركت هاي خدمات رسان نمايد و يا با داشتن انشعاب مبادرت به استفاده غيرمجاز كند، علاوه بر الزام به پرداخت بهاي خدمات مصرفي و جبران خسارت، جريمه هاي مختلفي نيز مي شود.
شركت آب و فاضلاب خراسان شمالي 193 هزار و 714 مشترك آب و 55 هزار و 889 مشترك فاضلاب دارد.
اخبار خراسان شمالي را در كانال تلگرامي اخبار ايرنا خراسان شمالي به نشاني 🆔 @IRNABOJNURD پيگيري كنيد.
7185 / 6042 خبرنگار: كبري علي آبادي** انتشاردهنده: سيدحسين قدسي