به گزارش ایرنا، عبدالرسول عمادی روز یكشنبه در كارگاه آموزشی مدل تعالی مدیریت مدرسه در بوشهر افزود:
در وزارت آموزش و پرورش هیچ ملاك طبقه بندی اصولی نیست و هرچیزی كه نظام آموزشی و تربیتی را طبقه بندی می كند، باید لغو شود.
وی با تاكید بر درونی سازی ارزشیابی یادآور شد: طرح تصحیح الكترونیكی اوراق امتحانی یكی از برنامه های مركزسنجش وزارت آموزش و پرورش است و پایلوت آن در آینده ای نزدیك اجرا می شود.
عمادی در باره برنامه تعالی مدیریت مدرسه اظهار كرد: برنامه تعالی مدیریت مدرسه سعی دارد اختیار را به مدرسه تفویض و آنان را تبدیل به خود ارزیاب كند و نقش نظارتی مدرسه و اجرای برنامه ها برعهده عوامل ستادی باشد.
وی اضافه كرد: در این برنامه دانش آموزان به عنوان سطح اول آموزش و پرورش باید به خود ارزیاب تبدیل شوند به نوعی كه نخستین ارزیاب دانش آموزان خودشان باشند.
عمادی ادامه داد: وقتی دانش آموزان مسئول امور خود باشند بهتر می توانند به حساب و كتاب خود رسیدگی كنند و معلم نیز نقش راهنمایی و نظارت دارد.
وی با بیان اینكه خود ارزیابی برای مدرسه قابل تعریف است، گفت: نظارت بر فعالیت و عملكرد مدرسه برعهده شورای مدرسه است و برگزاری آزمون های پیشرفت تحصیلی و آزمون های دیگر نیز به شورای مدرسه ربط دارد.
عمادی اظهار كرد: دانش آموز، معلم و مدیر در نظام آموزشی شهروند سطح اول هستند و مدیران ستادی نقش شهروند دوم را دارند.
عمادی اضافه كرد: ارزشیابی از كار دانش آموز باید از طریق معلم انجام شود ولی ضرورت نیاز به سوابق تحصیلی و ارائه مدرك دیپلم باعث برگزاری امتحانات نهایی شده است.
6047/6043**
خبرنگار: مونا عیدان** انتشار دهنده: خدانظر خواجه
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۵
بوشهر- ایرنا- رئیس مركز سنجش وزارت آموزش و پرورش گفت: كنكور محدود شدنی است اما حذف آن بطور كامل امكان پذیر نیست زیرا حضور در دانشگاههای مادر و رشته های پرطرفدار نیازمند انجام گزینش است.