تهران- ایرنا- همزمان با خشم فلسطینی ها از تصمیم دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریكا در شناسائی قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی و انتقال سفارت آمریكا از تل آویو به قدس ، هیاتی از بحرین به فلسطین اشغالی سفر كرد.

به گزارش شبكه خبری الجزیره، شبكه دو تلویزیون رژیم صهیونیستی از سفر هیات بحرینی متشكل از 24 نفر از اعضای انجمن 'هذه هی بحرین' (این بحرین است) به سرزمین های اشغالی خبر داد. این نخستین سفر علنی یك هیات بحرینی به اسراییل است.
این شبكه تلویزیونی مدعی شد كه سفر چهار روزه هیات بحرینی، سیاسی نبوده و تنها در پاسخ به پیام حمد بن عیسی آل خلیفه پادشاه بحرین در خصوص تسامح، همزیستی و گفت وگو میان ادیان مختلف صورت گرفته است.
در همین راستا 'فضل الجمری' یكی از اعضای هیات بحرینی گفت كه پادشاه بحرین پیام رسان صلح به تمام دنیا است و شیعیان هیچ دشمنی ای با هیچ دیانت یا مذهبی ندارند.
این سفر با تصمیم ترامپ مبنی بر انتقال سفارت آمریكا به قدس كه موج خشم اعراب و فلسطینیان را به همراه داشت، همزمان شده است.
روزنامه صهیونیستی اورشلیم پست در سپتامبر گذشته با انتشار خبری به نقل از خاخام ابراهام كوپر رئیس مركز سیمون ویزنتال در لس آنجلس آمریكا نوشت كه پادشاه بحرین تحریم ضد اسرائیل را محكوم كرده و به شهروندان خود اجازه می دهد به سرزمین های اشغالی سفر كنند هر چند كه میان دو كشور روابط دیپلماتیك وجود نداشته باشد.
روزنامه تایمز انگلیس هم با اشاره به تصمیم پادشاه بحرین، مدعی شد كه كشورهای عربی حاشیه خلیج فارس گام های نخستین را برای به رسمیت شناختن اسرائیل بر داشته اند.
این روزنامه انگلیسی افزود كه نخستین نشانه های مخالفت پادشاه بحرین با تحریم اسرائیل در فوریه گذشته در نشستی با خاخام های مركز سیمون ویزنتال ظاهر شد.
خاورم**3224 ** 1064
مترجم: پرستو سعیدی