بندرعباس- ايرنا - مدير اداره بنادر و دريانوردي شهيد باهنر هرمزگان گفت: يك ميليون و 342 هزار تن كالاي نفتي و غيرنتفي در 8ماه نخست امسال در بندر شهيد باهنر و بنادر تابعه آن تخليه و بارگيري شد.

به گزارش ايرنا، حميد رضا محمد حسيني روز يكشنبه در تشريح عملكرد 8 ماهه ابتداي اين اداره در جمع خبرنگاران افزود: اين ميزان كالا شامل 991 هزار و 719 تن كالاي غير نفتي و 350 هزار و 341 هزار تن كالاي نفتي است.
وي بيان داشت: در اين مدت، افزون بر 749 هزار و 613 تن كالاي غير نفتي و 36 هزار و 79 تن كالاي نفتي از بندر شهيد باهنر به خارج از كشور صادر، 39 هزار و 714 تن كالا ترانزيت، 60 هزار و 222 تن كالا كابوپاژ و 509 تن كالاي غير نفتي وارد اين بندر شده است.
مدير اداره بنادر و دريانوردي شهيد باهنر هرمزگان، همچنين از تخليه و بارگيري 28 هزار و 585 TEU كانتينر در اين بندر در 8 ماهه نخست امسال اشاره كرد و گفت: اين رقم در همسنجي با سال گذشته جهش 14 برابري داشته است.
محمد حسيني افزود: در سال جاري 2 هزار و 658 فروند شناور در بندر شهيد باهنر و بنادر تابعه آن پهلو گرفتند كه 451 فروند بالاي يكهزار تن و 2 هزار و 207 فروند نيز زير يكهزار تن ظرفيت داشته اند.
وي اظهار داشت: در هشت ماه نخست امسال همچنين يك ميليون و 917 هزار و 999 نفر مسافر از طريق بنادر شهيد باهنر، شهيد حقاني و هرمز كه تحت مديريت اين اداره است، جا به جا شدند.
بندرشهيد باهنرازبنادر چند منظوره قديمي استان هرمزگان و سومين بندر ترانزيتي كشور است.
موقعيت ممتاز جغرافيايي در دسترسي به آب هاي آزاد جهان از طريق خليج فارس، اتصال به راه هاي بين المللي، نزديكي به منطقه آزاد قشم، جزاير و بنادر تجاري خليج فارس اين بندر را به پايگاهي استراتژيك و منحصر به فرد پس از مجتمع بندري شهيد رجايي تبديل كرده است.
استان هرمزگان با برخورداري از زير ساخت هاي مناسبي همچون ١٠ بندر مسافري و پيشرفته ترين ناوگان مسافري دريايي كشور با بيش از ٨٠ فروند شناور (لندينگ كرافت و مسافري) و ظرفيت افزون بر 6 هزار صندلي، بيش از ٩5 درصد كل حمل و نقل مسافران در آب هاي ايران و حدود ١٠٠درصد حمل خودرو به مقصد جزاير خليج فارس را بر عهده دارد.
7195/ 6048
خبرنگار: رقيه غلامي زاده **انتشار : خليل تنيده

* آگاهي از آخرين اخبار استان در كانال تلگرام ايرنا هرمزگان
* لينك جستجو كانال: irnabandarabas@
*ايميل: irna.hormozgan@yahoo.com