شهركرد-ايرنا- مديركل استاندارد و تحقيقات صنعتي چهارمحال و بختياري از صدور 158 گواهينامه تائيديه ايمني آسانسور طي سال جاري در استان خبر داد.

به گزارش ايرنا از روابط عمومي اداره كل استاندارد چهارمحال و بختياري، عبدالله نظري روز يكشنبه با اعلام اين خبر افزود: بر اساس مصوبه شوراي عالي استاندارد، آسانسورهاي نصب شده در كشور مشمول مقررات استانداردهاي اجباري بوده و اين موضوع به شهرداريهاي استان براي رعايت موضوع در صدور پروانه پايان كار ابلاغ شده است.
وي افزود: تاييديه هاي آسانسور داراي اعتبار يكساله است و در صورت عدم انجام سرويس و نگهداري مستمر و نبود بازرسي ادواري ساليانه توسط شركت هاي تاييد صلاحيت شده، مسئوليت حوادث و سوانح احتمالي به عهده مالكان و مديران ساختمانهاي داراي آسانسور است.
نظري بيان كرد: عقد قرارداد نصب، راه اندازي، سرويس و نگهداري آسانسور تنها با شركتهاي معتبر و دارنده پروانه طراحي مونتاژ آسانسور تنها از سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مجاز است.
به گزارش ايرنا، معاون عمراني استانداري چهارمحال و بختياري سال گذشته در اين پيوند، در آيين تجليل از مديران كنترل كيفي واحدهاي توليدي، بر نداشتن گواهي استاندارد از سوي برخي از آسانسورهاي استان تاكيد داشت و آن را خطر آفرين عنوان كرد.
خبرنگار:شكوفه سليماني**انتشاردهنده:جهانبخش صفري
8125/6021