تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۶

همدان - ايرنا - معاون نظارت بر تاكسيراني و حمل و نقل بار كالاي شهرداري همدان گفت: از سال گذشته تاكنون 600 تاكسي فرسوده در ناوگان حمل و نقل درون شهري همدان نوسازي شده است.

مهران حاجيان روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار كرد: البته حدود يك هزار تاكسي ديگر نيز نياز به نوسازي دارند و براساس برنامه ريزي صورت گرفته بايد تا پايان امسال 400 دستگاه تاكسي فرسوده نيز نوسازي شود.
وي بيان كرد: در راستاي نوسازي تاكسي هاي فرسوده نيز 200 ميليون ريال تسهيلات بانكي در نظر گرفته شده است كه به متقاضيان پرداخت مي شود.
معاون نظارت بر تاكسيراني و حمل و نقل بار كالاي شهرداري همدان ادامه داد: همچنين رانندگان تاكسي هاي فرسوده از اين پس بدون ضمانت نامه نسبت به دريافت تسهيلات اقدام خواهند كرد.
حاجيان افزود: يكي از مشكلات اصلي تبديل تاكسي هاي فرسوده و استفاده از تسهيلات بانكي در سال هاي اخير اخذ ضمانت نامه از سوي بانك ها بود كه با توافق صورت گرفته با مديرعامل بانك هاي مربوطه اين مشكل برطرف شد.
وي يادآور شد: با پيگيري هاي صورت گرفته نيز مشكل ضمانت نامه دريافت تسهيلات بانكي براي نوسازي تاكسي ها حل شده و از اين پس رانندگان متقاضي تبديل خودروهاي فرسوده مشكلي براي دريافت وام ندارند.
در حال حاضر چهار هزار و 600 راننده و سه هزار و 424 تاكسي درون شهري در همدان فعاليت دارند و هشت هزار راننده همداني داراي كارت شهري هستند.
همچنين 6 هزار و 400 راننده در بخش بار و كالا و يك هزار و 200 راننده سرويس مدارس زيرپوشش معاون نظارت بر تاكسي‌راني و حمل و نقل بار همدان اشتغال دارند.
شهر همدان حدود 500 هزار نفر جمعيت دارد.
7520/2087
خبرنگار: ميثم ناصرنژاد** انتشاردهنده: زهرا پيرنيا