تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۰

اردبيل- ايرنا- فرماندار اردبيل گفت: با اينكه براي توسعه زير ساخت هاي ارتباطي در استان اقدامات خوبي انجام شده اما متاسفانه هنوز يك كيلومتر آزاد راه نيز در آن احداث نشده است.

به گزارش خبرنگار ايرنا، جواد زنجاني روز دوشنبه در آئين رزمايش مشترك طرح زمستاني پليس راه و ارگان هاي امدادي اردبيل افزود: ساخت و ايجاد زيرساخت‌هاي مناسب و ايمن سازي جاده ها در تقليل تصادفات و كاهش تلفات جاده‌اي موثر است.
وي با اشاره به مشكلات موجود در جاده هاي شمال استان و جاده سرچم در جنوب استان اظهار كرد: بايد به طور مداوم مشكلات را شناسايي كرد و نسبت به رفع آنها و ايمن سازي راهها اقدام نمود تا شاهد كاهش تصادفات و تلفات جاده اي باشيم.
وي بيان كرد: به خاطر كوهستاني بودن راه سرچم و سرازيري تند اين جاده به ويژه در زمستان براي وسايل نقليه سنگين خطرات زيادي ايجاد مي شود و بايد نسبت به ايمن سازي آن اقدام كرد.
وي از اعزام جرثقيل هاي امدادرسان به جاده هاي استان خبر داد و اضافه كرد: بايد جرثقيل هاي امدادرسان در مكانهاي مورد نياز حتي به صورت اجاره اي هم شده باشد مستقر شوند تا در مواقع ضروري بتوان از آنها استفاده كرد.
زنجاني با تقدير از زحمات شبانه روزي پليس راه، راهداري و امدادگران گفت: براي كاهش تصادفات جاده اي نيازمند فرهنگ سازي هستيم و حتي با استفاده از رسانه ها و ظرفيت هاي فضاي مجازي مي توان آموزش هاي لازم را به هموطنان ارائه داد.
فرماندار اردبيل افزود: براي كاهش تصادفات جاده اي در روستاها و ايمن‌سازي آنها نيز اقدامات خوبي انجام شده و آموزش‌هاي لازم به دهياران و شوراهاي روستايي ارائه شده تا شاهد كاهش تصادفات جاده‌اي در روستاها باشيم.
استان اردبيل 131 كيلومتر بزرگراه، 716 كيلومتر راه اصلي، 702 كيلو متر راه فرعي و چهار هزارو 738 كيلومتر راه روستايي .
خبرنگار: نعمت محسن زاده** انتشار دهنده : سيفعلي موسي زاده
6130/6016