كرج - ایرنا - وزیر تعاون، كار و رفاه اجتماعی گفت كه اكنون مبارزه با فقر، محدود كردن فقر مطلق، ایجاد جامعه كار، تلاش برای سلامت و مبارزه با آسیب های اجتماعی كه در دستور برنامه های وزارت قرار دارد، با الگو قرار دادن قرآن و احكام الهی تحقق می یابد.

به گزارش ایرنا، علی ربیعی عصر دوشنبه در آیین پایانی دوازدهمین دوره مسابقات قرآن جامعه كارگری كشور در البرز، با قدردانی از برگزار كنندگان این دوره از مسابقات و با اشاره به ضرورت بهره برداری از آموزه های قرآنی برای ساختن جامعه سالم، گفت: جنبه های مختلفی در برگزاری این مسابقات نهفته است كه نقش قرآن در جامعه كار و تلاش یكی از اهم این اهداف محسوب می شود.
وی به تاثیرات قرآن در زندگی فردی و اجتماعی اشاره كرد و ادامه داد: آثار زندگی قرآنی در جامعه امروز نیز احیا شده چراكه در گذشته نه چندان دور تاثیر قرآن در زندگی مردم و اجرای احكام الهی بسیار محسوس بود.
ربیعی گفت: آثار و بركات عمل به فرامین قرآن در خانواده ها بسیار تاثیرگذار و مشهود خواهد بود و قرآن در جامعه كار و تلاش دارای اهمیت بسزایی است، همچنین در آموزه های دینی ما نیز بوسه پیامبر بر كف دست كارگر یاد شده كه اكنون این تقدس با نور قرآن همزمان شده است.
وی افزود: افرادی كه در جامعه كار و تلاش قرار دارند، اگر از آموزه های قرآنی فاصله بگیرند، حركات و اعمال آنها به رانت خواری و فساد می انجامد و در مقابل كسانی كه مقید و مومن به فرامین قرآن هستند، بسیار پاكدست بوده و می توانند تحولات عظیمی در جهت رشد و تعالی جامعه ایجاد كنند.
وی گفت: باید دورانی را با نسلی زندگی كنیم كه پایه گذار آینده موفق كشور باشند و عدم آرامش روانی منجر به آسیب هایی چون طلاق می شود.
وزیر تعاون، كار و رفاه اجتماعی همچنین افزود: جامعه ای كه در آن مسابقه خیر جمعی ترویج داشته باشد، به آرامش و رفاه خواهد رسید.
ربیعی اضافه كرد: امید است با تحقق برنامه ها و سیاستگذاری های درست به سوی حل مسائل بزرگ ایران اسلامی با تكیه بر آموزش ها و ارزش های قرآنی برویم.
1535/6155
خبرنگار:مریم صوفی**انتشار دهنده:داریوش غفاری