تهران- ايرنا- كارگردان فيلم سينمايي تگزاس مي گويد: براي توليد و اكران فيلم هاي سينمايي در حوزه دفاع مقدس بايد فيلمسازان جذابيت هاي گيشه اي را رعايت كنند.

مسعود اطيابي روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار فرهنگي ايرنا افزود: با توجه به اينكه سينما به عنوان يك صنعت سرگرم كننده مطرح بوده، بحث جذابيت فيلم در ژانرهاي دفاع مقدس، كمدي، خانوادگي، اجتماعي و بقيه ژانرها بسيار مهم است.
وي اظهار كرد: انبوهي از مردم به دليل سرگرمي و گذراندن اوقات فراغت به سينما رفته و فيلم مي بينند، برخي از فيلم ها كه در حوزه دفاع مقدس ساخته مي شود مولفه هاي خاصي دارد و جنبه پرفروش شدن آن مطرح نيست.
اطيابي ادامه داد: بهتر است اين گونه فيلم ها در فضاهاي دانشگاهي و يا در ميان سياستمداران اكران شوند تا مورد بررسي و تحليل قرار گيرند .
كارگردان فيلم سينمايي خروس جنگي تصريح كرد: اگر بخواهيم فيلم هاي دفاع مقدس مانند آثار كمدي و اجتماعي پرفروش شوند بايد فيلمساز با تجربه و تبحري كه دارد بتواند در اين فيلم ها جذابيت ايجاد كند.
اطيابي افزود: فيلم هاي خاص و مضمون گرا مانند دفاع مقدس و يا آثاري كه مبتني بر روايتي يا تاريخي از زندگي اجتماعي هستند، مخاطبان خاص دارد و آنها كاركرد خود را انجام مي دهند.
وي با اشاره به اينكه در سينما بايد همه نوع فيلم با هر موضوعي ساخته شود، گفت: جامعه قشرهاي مختلفي دارد كه توليد فيلم هايي با نگاه اجتماعي سرگرم كننده و خاص را مي طلبد.
اطيابي با اشاره به اينكه فيلمسازان بايد به فكر هيجانات مخاطبان باشند، اظهار كرد: اگر در فيلم هاي دفاع مقدس سكانس هايي از جذابيت و نوع كمدي وجود داشته باشد، قشرهاي ديگر نيز رغبت بيشتري براي تماشاي آن با حضور در گيشه هاي سينما خواهند داشت.
وي خاطرنشان كرد: فرهنگ عمومي كشور اكران همه نوع فيلم در ژانرهاي كمدي، اجتماعي، خانوادگي، دفاع مقدس و تاريخي را مي طلبد و بايد به اين فرهنگ احترام گذاشت.
سينماي دفاع مقدس بخشي از فيلم‌هاي سينماي ايران را در بر مي‌گيرد كه از سال ۱۳۶۰ در سينماي ايران متولد شد و رويدادهاي هشت سال دفاع مقدس در عرصه هاي نظامي، فرهنگي، اقتصادي و اجتماعي را به تصوير مي كشد.
فراهنگ **9022**1055
خبرنگار:رقيه نوري *انتشاردهنده : زينب كارگر