ایلام - ایرنا - سرپرست معاون امور عمرانی استاندار ایلام تاكید كرد: دستگاه های اجرایی مرتبط و در راس آنها اداره كل استاندارد و آزمایشگاه خاك دامنه نظارت خود را بر استفاده انواع مصالح ساختمانی استاندارد گسترده تر كنند.

به گزارش ایرنا، سید كمال الدین میرجعفریان روز سه شنبه در نشست كارگروه استاندارد سازی و ارتقای كیفیت كالاها(مصالح ساختمانی) استان ایلام اظهار كرد: رعایت استانداردهای لازم در بكارگیری مصالح ساختمانی استاندارد در طرح های ساختمانی و عمرانی ضرورت دارد و دستگاه‌های ذیربط باید با جدیت از ورود مصالح غیر استاندارد در ساخت و سازها جلوگیری كنند.
وی افزود: موضوع استاندارد سازی مصالح ساختمانی و به كارگیری افراد متخصص و با صلاحیت در طراحی، نظارت و اجرای طرح های ساختمانی از مباحث بسیار مهمی است كه در مقاوم سازی ساختمان‌ها مطرح است و این موضوع به عنوان یكی از اصول اولیه در ساخت و سازها با جدیت در سطح استان مورد توجه قرار گیرد.
سرپرست معاون امور عمرانی استاندار ایلام تاكید كرد: دستگاه های نظارتی باید اقدامات گسترده ای را بر روی تولید واحدهای تولیدی مصالح ساختمانی بكار گیرند و با انجام نمونه گیری های متعدد توسط اداره كل استاندارد و آزمایشگاه خاك مصالحی كه استاندارد لازم را ندارند از تولید آنها جلوگیری كنند.
میرجعفریان گفت: باید از منبع و در محل واحد تولیدی جلوی تولید مصالح غیر استاندارد را گرفت در غیر این صورت و هنگام توزیع گسترده محصول غیر استاندارد در سطح بازار كار بسیار مشكل و از حیطه كنترل خارج خواهد شد.
وی با بیان اینكه تایید مصالح غیراستاندارد موجب تولید بیشتر آن است، تاكید كرد: استفاده از مصالح ساختمانی غیراستاندارد و نامرغوب در پروژه های عمرانی به دلیل نظارت و كنترل كم است كه می طلبد دستگاه های اجرایی در این خصوص به طور جد پای كار باشند.
سرپرست معاون امور عمرانی استاندر ایلام در بخش دیگری از سخنان خود گفت: كارگاه های غیر فعال استان باید تعیین و تكیف شوند و در این خصوص دستگاه های مرتبط مسائل و مشكلات صاحبان كارگاه های مربوطه را پیگیری و ظرف یك هفته گزاش دهند.
میرجعفریان همچنین از با انتقاد از مجوز فعالیت كارگاه های تیرچه و بلوك در سطح شهر ایلام نیز گفت: فعالیت این كارگاه ها باید خارج از سطح شهر باشد.
خبرنگار: فرهاد فرامرزی**انتشار :شهریار حیدری فر
3032/6034