گناباد- ايرنا- دبير ستاد احياي امر به معروف و نهي از منكر خراسان رضوي گفت: ترويج بهينه فريضه امر به معروف و نهي از منكر در اين استان نيازمند تغيير نگرش است و بايد از ظرفيت دانشگاهها و مراكز آموزش عالي براي اجراي اين فريضه بهره گرفت.

به گزارش ايرنا، عبدالله ارجاعي روز سه شنبه در نشست شوراي اداري گناباد با اشاره به اهميت فرهنگ سازي و آموزش براي ترويج فرهنگ امر به معروف و نهي از منكر، تشكيل گروه طلايه داران معروف را ضروري دانست.
وي افزود: اين گروهها بايد در هر شهرستان دست كم 10 مشكل و منكر مهم منطقه خود را شناسايي و با بهره گيري بيشتر از ظرفيت آمران به معروف و ناهيان از منكر براي كاهش تبعات آنها بكوشند.
وي از دست اندركاران ستادهاي تابعه امر به معروف و نهي از منكر در شهرستانهاي استان خواست با اجراي دقيق قانون حمايت از فعالان انجام اين فريضه، از مديران دستگاههاي اجرايي براي پيگيري تا حذف منكر در هر اداره و سازمان پشتيباني كنند.
فرماندار گناباد هم گفت: بايد در انجام فريضه امر به معروف و نهي از منكر با سعه صدر به جذب حداكثري و طرد حداقلي توجه مضاعف داشت.
محمد علي نبي پور، با اشاره به سياستهاي دولتهاي يازدهم و دوازدهم در ايجاد فضاي امن و باز در دانشگاهها و مراكز آموزش عالي افزود: بايد بستر مناسب براي نقادي سازنده دانشجويان فراهم شود و دانشجويان را نبايد محدود به فضاي دروني اين مراكز كرد.
وي اظهار كرد: با وجودي كه يك چهارم جمعيت شهري شهرستان گناباد را دانشجويان تشكيل مي دهند و به رغم قدمت دانشگاههاي اين شهرستان، اين مراكز تاكنون نقش تاثيرگذار در معادلات مختلف و توسعه شهرستان ايفا نكرده اند.
وي گفت: دستگاههاي امنيتي، سياسي و فرهنگي بايد زمينه را براي نقش آفريني بيشتر جنبش دانشجويي در فرآيند توسعه اين منطقه فراهم كنند.
فرماندار گناباد همچنين با انتقاد از پرداخت نكردن تسهيلات توسط يكي از بانكها به معلولان به دليل عارضه معلوليت گفت: بايد نوع نگاه و نگرش خود را به اين قشر تغيير دهيم زيرا معلولان از توانمندي هاي بسيار برخوردار هستند كه در صورت ايجاد بستر مناسب زمينه بروز آنها فراهم مي شود.
در اين نشست حجت الاسلام حسن صادقي نسب امام جمعه و سرهنگ پاسدار علي ابراهيم زاده فرمانده ناحيه مقاومت بسيج سپاه پاسداران انقلاب اسلامي گناباد با حفظ سمت به ترتيب به عنوان رئيس و دبير ستاد احياي امر به معروف و نهي از منكر اين شهرستان معرفي شدند.
شهرستان گناباد در 287 كيلومتري جنوب مشهد واقع است.
خبرنگار: عليرضا حسن زاده ** انتشار دهنده: محمد حسين علي مقدم
2095/ 6053