شهركرد- ايرنا- عضو شوراي اسلامي شهركرد، راهكار برون رفت از وضعيت كنوني شهركرد از جمله؛ معضل ترافيك، درآمدهاي پايدار شهري و مشخص شدن مزيت هاي نسبي در حوزه گردشگري، صنعت و كشاورزي با اجراي مديريت واحد شهري امكان پدير است.

به گزارش ايرنا، فرهاد رئيسي دهكردي روز چهارشنبه در نشست مشترك با رييس و كاركنان خبرگزاري جمهوري اسلامي مركز شهركرد اظهار كرد: اعضاي دوره جديد شوراي شهر بر مديريت واحد شهري اتفاق نظر دارند و معتقدند بدون مديريت واحد شهري، هيچ تحولي در شهر امكان پذير نيست.
وي افزود: مشكلات شهري مربوط به حوزه هاي مختلف است و همسو بودن تمامي ادارات را مي طلبد.
رئيسي دهكردي با بيان اينكه عمده درآمدهاي شهرداري شهركرد وابسته به جريمه تخلفات در ساخت و سازهاست، اظهار كرد: اين درآمد ناپايدار با عملياتي شدن فعاليتهاي ساخت و سازها گره خورده و همين امر در مواقع بروز ركود در مسكن منجر به ايجاد مشكلاتي براي درآمدزايي شهرداري مي شود.
وي بيان كرد: براي حل اين معضل بايد كميته اي به منظور درآمدزايي اقتصادي و تعريف درآمدهاي پايدار در شهرداري فعال شود.
رئيسي ادامه داد: در اين راستا بايد از همكاري مشاوران شهرداريهاي موفق بهره برد و طرح توسعه درآمدي پايدار براي شهر تدوين كرد.
وي با بيان اينكه هنوز وجود مزيت نسبي در زمينه گردشگري، صنعت و كشاورزي براي استان نامشخص است، تصريح كرد: اگر هدف توسعه در يكي از اين بخشهاست، بايد سريعتر تعيين شود و تمامي دستگاه ها به سمت اين هدف واحد حركت كنند.
رئيسي با بيان اينكه بافت قديمي شهركرد و آثار تاريخي آن از ديد كارشناسان ميراث فرهنگي و ادارات متولي مغفول مانده است، افزود: شهركرد با وجودي كه بر خلاف ديگر شهرهاي كشور هنوز از بافت سنتي و ساختار فرهنگي گذشته خود فاصله زيادي نگرفته است، اما اين جاذبه ها آن گونه كه بايد آماده عرضه براي گردشگران نيست.
عضو شوراي اسلامي شهركرد در ادامه از پارك ملت با عنوان نماد اين شهر نام برد و ادامه داد: حفظ وضعيت موجود و جلوگيري از تخريب آن و طراحي مجموعه رفاهي، تفريحي و فرهنگي به دليل همجواري با تپه نورالشهداء در اين پارك از ضرورت هاي حراست از اين نماد شهري است.
رئيسي، بخش خصوصي را ظرفيت بالقوه و مطلوبي براي اجراي طرحهاي در دست اجراي شهرداري عنوان كرد و افزود: با همكاري اين بخش مي توان مجموعه اقامتي را براي گردشگران شهركرد در نظر گرفت تا جوابگوي نياز مسافران به اين شهر بوده و سبب كاهش مشكلات و معضلات پاركهاي ورودي شهر شود.
وي همچنين اتصال كمربندي جنوب به ميدان قمربني هاشم (ع) شهر را از ديگر طرحهايي دانست كه بايد بر تكميل سريعتر آن تاكيد داشت و افزود: در غير اينصورت با تكميل كمربندي شمال و عبور گردشگران از اين مسير، ضريب توقف آنان در شهر و عبور از شهر تاريخي و توريستي چالشتر به شدت كاهش مي يابد.
رئيسي، ترافيك در شهركرد را دومين معضل شهري اين شهر خواند و تاكيد كرد: براي حل اين مشكل بايد طرح ترافيكي سريعتر تهيه و به مشاور قوي واگذار شود.
وي در ادامه با بيان اينكه شوراي اسلامي شهر تاكنون ارتباط مطلوبي با رسانه ها، خبرگزاري ها و روزنامه ها نداشته است، بيان كرد: وظيفه شوراها برقراري ارتباط دو سويه با مردم است و اين امر تنها از طريق اطلاع رساني خبرنگاران از عملكرد اين شورا امكان پذير است.
رئيسي همچنين توسعه اقتصادي، فرهنگي و اجتماعي يك جامعه را در گرو ارتقاي دانش مردم عنوان كرد و افزود: براي تحقق اين امر بايد به رسانه ها اجازه حضور در جلسات علني شوراهاي اسلامي داده شود كه متاسفانه اين گونه نيست.
رئيس خبرگزاري جمهوري اسلامي مركز شهركرد (ايرنا) نيز در اين ديدار، از رسانه ها با عنوان بازوي توانمند براي ياري رساني به مجموعه شهرداري و شوراي شهر نام برد و افزود: از اعضاي شوراي شهر انتظار مي رود در امر اطلاع رساني و پاسخگويي شفاف به مردم به عنوان ولي نعمتان خود كوشا باشند و معضلات شهري را از زبان رسانه ها به مردم ارائه كنند تا مردم نيز خود قضاوت كننده باشند.
جهانبخش صفري همچنين تحقق عملي و عيني شعار پارلمان محلي بودن شوراها و پرهيز از موازي كاري و جناح بازي ها را خواستار شد و گفت: اين مسائل نبايد در تصميمات شورا جايي داشته باشد، زيرا اين امر مانع رشد، پيشرفت و آباداني شهر است.
خبرنگار:شكوفه سليماني**انتشاردهنده:جهانبخش صفري
8125/6021