اهواز - ايرنا - مديركل ورزش و جوانان خوزستان گفت: ورزش خوزستان از قطار توسعه جا مانده است لذا براي جبران زمان از دست رفته بايد تلاش خود را بيشتر كنيم.

به گزارش ايرنا افشين حيدري روز چهارشنبه در مجمع انتخاب رييس هيات ورزش سه گانه خوزستان در اهواز اظهار كرد: مهمترين اولويت ما توسعه زيرساخت هاي ورزش استان است و بنا داريم تا پنج سال آينده به لحاظ زيرساختي جز بهترين استان هاي كشور باشيم.
مديركل ورزش و جوانان خوزستان واگذاري پروژه هاي عمراني ورزش استان به بخش خصوصي را ازمهمترين اهداف اين اداره كل دانست و گفت: سعي مي كنيم از اين طريق براي جوانان اشتغال زايي كرده و هر چه زودتر اين پروژه ها را به مرحله احداث برسانيم.
وي از افتتاح 10 خانه جوان با حضور وزير ورزش و جوانان تا پايان سال جاري خبر داد و گفت: به واسطه اين كار بيش از 350 شغل ايجاد مي شود، همچنين زورخانه و استخر انديمشك، سالن رزمي و وزنه برداري مسجدسليمان از ديگر پروژه هايي هستند كه تا پايان امسال افتتاح مي شوند.
حيدري با بيان اين كه قهرماني تيم ميني بسكتبال استان پس از 24 سال نشان از آن دارد كه حال ورزش استان خوب است افزود: در حال حاضر سه تيم در ليگ برتر فوتبال داريم كه سال آينده اين تعداد به چهار تيم مي رسد همچنين ميزباني رقابت هاي جام جهاني كشتي فرنگي 2018 را بر عهده داريم كه وظايف ما را در ادامه راه سخت تر مي كند.
وي به كلنگ زني 2 خانه كشتي با اعتبار 300 ميليارد ريال در شهرستان هاي ايذه و انديمشك اشاره كرد و گفت: آينده ورزش خوزستان به ويژه در رشته كشتي بسيار درخشان است و انتظار مي رود بسياري از دوبنده هاي تيم ملي در رقابت هاي جام جهاني كشتي به ورزشكاران خوزستاني تعلق گيرد.
مديركل ورزش و جوانان خوزستان به فعاليت سمن ها و انجمن هاي مردم نهاد در استان اشاره كرد و گفت: معتقديم حق جوان خوزستاني بايد به خوبي ادا شود لذا بنا داريم با راه اندازي كارگاه هاي توسعه و ترويج ازدواج و پيشگيري مشكلات جوانان از اين قشر حمايت بيشتري انجام دهيم.
وي با اشاره به اين كه يكي از اهداف ما در سال هاي 96 و 97 تكميل پروژه هاي نيمه تمام در استان است افزود: زخم هاي كهنه اي بر پيكره ورزش استان باقي مانده كه سال ها ماندگار است اما اين قول را مي دهيم كه تا پايان سال 97 پروژه هاي نيمه تمام استان تكميل شود.
حيدري در خصوص ورزش بانوان گفت: ورزش بانوان يكي از مهمترين موضوعات مغفول مانده استان است و تاكنون برنامه اي براي آن ها نبوده لذا مهمترين برنامه ما در اين خصوص راه اندازي مجموعه ورزشي حجاب اهواز است، در مجموع در برنامه سه ساله ورزش اهواز به موضوع بانوان بيشتر توجه مي كنيم.
وي با اشاره به اين كه اتوبوس ورزش استان صندلي اضافه براي كسي ندارد افزود: در اين راه هر هياتي كه تلاش كند در كنار آن هستيم اما رييس هياتي كه مغاير با اهداف اداره كل ورزش استان پيش برود نمي توانيم با وي كار كنيم، ورزش خوزستان به مديران توانمندي نياز دارد كه از خلاقيت بالايي برخوردار باشند.
مديركل ورزش و جوانان خوزستان به ميزباني 64 مسابقه مختلف كشوري و بين المللي در خوزستان درسال جاري اشاره كرد و گفت: اگرچه در گرفتن ميزباني به خوبي عمل كرديم اما نمي خواهيم با انجام اين كار تنها نقش قلك را براي فدراسيون ها داشته باشيم لذا انتظار مي رود در مسابقاتي كه ميزبان هستيم ورزشكاران استان كسب مدال كنند.
وي به راه اندازي بزرگترين سايت ورزش سه گانه كشور در استان اشاره كرد و گفت: با همكاري فدراسيون به زودي بزرگترين پايگاه ورزش سه گانه كشور در زميني به مساحت 40 هكتار در اهواز راه اندازي مي شود.
حيدري در پايان از احداث خانه ورزش روستايي خبر داد و گفت: يكي از مهمترين اهداف ما رسيدگي به ورزش روستايي استان است تا فرصتي براي فعاليت ورزش جوانان روستاها ايجاد شود.
در ادامه فرهاد دارابي رييس جديد هيات ورزش سه گانه خوزستان گفت: با توجه به اين كه هيات ورزش سه گانه خوزستان طي سال هاي اخير عملكرد چنداني نداشته، فعال كردن آن كار بسيار سختي ست اما سعي مي كنيم با برنامه ريزي مناسب هيات ورزش سه گانه استان را به روزهاي خوب خود برگردانيم.
وي گسترش و همگاني كردن ورزش سه گانه در تمام شهرستان هاي استان را يكي از برنامه هاي اين هيات دانست و گفت: ايجاد زيرساخت هاي لازم، راه اندازي هيات هاي شهرستاني،استعداديابي در رده هاي پايه، برپايي اردوهاي مختلف، برگزاري دوره هاي آموزشي، تشكيل تيم هاي ورزشي استان به مسابقات كشوري از مهمترين اهداف ما در اين هيات به شمار مي رود.
رييس هيات ورزش سه گانه خوزستان گفت: با توجه به مناطق آبي فراوان در استان، بستر مناسب براي فعاليت در اين رشته ورزشي مهيا است، شهرستان هاي دزفول، ايذه، انديكا و مسجدسليمان از شرايط و امكانات آبي بسيار خوبي در استان برخوردار هستند.
9879/6002
خبرنگار: محمد شاكري**انتشار: كبري آقازري