اروميه- ايرنا- بهره برداري از طرح جدول گذاري، زيرسازي و آسفالت معابر روستاي قزل عاشق اروميه با حضور استاندار آذربايجان غربي،نماينده آشوريان در مجلس شوراي اسلامي، سرپرست معاونت محروميت زدايي قرارگاه سازندگي خاتم الانبيا (ص) و فرماندار اروميه و برخي مسئولان استاني آغاز شد.

استاندار آذربايجان غربي در آيين آغاز بهره برداري از طرح هاي جدول گذاري، زيرسازي و آسفالت معابر روستاي قزل عاشق اروميه با قدرداني از فعاليت هاي محروميت زدايي قرارگاه خاتم الانبيا(ص) در استان گفت: در آذربايجان غربي طرح هاي بزرگي در دست اجراست كه تعدادي از اين ها طرح هاي عظيم و با اعتبار زياد به شمار مي روند كه پروژه كاني سيب از جمله آنهاست.
محمد مهدي شهرياري افزود: در پروژه فراملي و تاثيرگذار كاني سيب كه از پروژه هاي تاثيرگذار در توسعه استان است، تاكنون 10هزار ميليارد ريال هزينه شده و اين تنها بخشي از هزينه هاي انجام شده به شمار مي رود.
وي اظهار كرد: دولت براي حل مشكلات به ويژه مسائل و مشكلات روستاها طرح هاي خوبي در دست اجرا دارد كه اجراي اين طرح ها، منجر به تثبيت جمعيت روستايي و جلوگيري از مهاجرت روستاييان به شهرها و همچنين رونق اقتصادي و اشتغال روستاها مي شود.
وي اضافه كرد: دولت براي ايجاد اشتغال در روستاها و افزايش درآمد روستاييان، تسهيلات اشتغال روستايي را پيش بيني كرده كه اميدواريم با استقبال روستاييان از اين طرح، شاهد ايجاد رونق اقتصادي و اشتغالزايي در روستاهاي استان باشيم.
نماينده آشوريان در مجلس شوراي اسلامي نيز در اين آيين گفت: قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران بهترين قانون اساسي دنياست و در اين قانون مردم از هر مذهب و قوميتي با هم برابر و برادرند.
يوناتن بت كليا افزود: هموطنان مسيحي همواره در كنار برادران مسلمان خود در اين كشور براي حفاظت و حراست از ارزش هاي انقلاب اسلامي تلاش كرده اند و در اين راه شهداي زيادي نيز تقديم انقلاب شده است.
وي اظهار كرد: دشمنان بايد بدانند كه اقليت هاي ديني ما را نمي توانند خوراك تبليغات و توطئه هاي خود قرار دهند و هموطنان مسيحي و مسلمان در اين كشور در كمال آرامش، راحتي و رفاقت و محبت با هم زندگي و براي شكوفايي و تعالي كشور تلاش مي كنند.
در اين آيين از مجريان و دست اندركاران اجراي طرح جدول گذاري، زيرسازي و آسفالت معابر روستاي قزل عاشق اروميه با اهداي لوحي تجليل شد.
به گزارش ايرنا، تعداد زيادي از جمعيت روستاي 50 خانواري قزل عاشيق اروميه را هموطنان مسيحي تشكيل مي دهد.
50 كيلومتر از معابرعمومي روستاي قزل عاشيق اروميه با 6 هزار مترمكعب زيربنا زيرسازي و آسفالت شد.
8137/2093 ** خبر: سيده فاطمه سجادي ** انتشار: صابر چهرقاني