تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۰

قصرشيرين- ايرنا- مديركل منابع طبيعي و آبخيزداري استان كرمانشاه، از غرس 600 اصله نهال در بزرگراه كربلاي مسير جاده قصرشيرين به خسروي خبرداد.

مراد شيخ ويسي روز جمعه در حاشيه اجراي اين طرح در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار داشت: غرس اين تعداد اصله نهال در مسير بزرگراه كربلا جاده خسروي به ياد جان باختگان زلزله اخير شهرستان هاي غرب استان كرمانشاه با همراهي سازمان هاي مردم نهاد انجام شد.
وي اظهار كرد: طرح ملي جنگل كاري با هدف ترويج فرهنگ منابع طبيعي و توسعه درخت كاري با كمك سازمان هاي مردم نهاد، سمن هاي محيط زيست و منابع طبيعي در كشور از جمله استان كرمانشاه در حال اجراست.
وي بر لزوم حفاظت از عرصه هاي ملي و منابع طبيعي تاكيد كرد و گفت: با تمام امكانات و استفاده از ظرفيت هاي موجود با سودجويان و متجاوزان به عرصه هاي ملي برابر قانون به شدت برخورد مي شود.
رييس اداره منابع طبيعي قصرشيرين نيز بيان كرد: طرح ملي جنگل كاري با هدف احيا و توسعه عرصه هاي منابع طبيعي همه ساله در اين شهرستان مرزي اجرا مي شود.
اردشير نورمحمدي، بر لزوم ترويج فرهنگ منابع طبيعي و حفاظت از عرصه هاي ملي تاكيد كرد و افزود: استفاده از ظرفت دستگاه تعليم و تربيت، سمن ها و تشكل هاي مردم نهاد براي تحقق اين مهم لازم و ضروري است و بايد بيشتر مورد توجه قرار گيرد.
قصرشيرين با بيش از 27 هزار تن جمعيت در غرب كرمانشاه، 161 هزار و 300 هكتار عرصه منابع طبيعي دارد كه از اين ميزان 154 هزار و 800 هكتار مرتع و بقيه جنگل است.
7079/8066 خبرنگار:فرزين مدرسي **انتشار دهنده:علي مولوي