تهران-ايرنا- كنسرت موسيقي «از قونيه تا بلخ از تهران تا كراكف» با آواز صادق شيخ زاده و ماريوش كلوح (از لهستان) و موسيقي سياوش عبدي با اشعاري از مولانا در فرهنگسراي ارسباران اجرا مي شود.

به گزارش روز شنبه ايرنا از روابط عمومي فرهنگسراي ارسباران، اين كنسرت موسيقي بر اساس آلبوم موسيقي «مولاناجان» با آواز صادق شيخ زاده و موسيقي سياوش عبدي با همراهي ماريوش كلوح خواننده اپرا، نوازنده سه تار و تنبور و آهنگساز از شهر كراكف كشور لهستان دوشنبه ٢٧ آذرماه ساعت 20 در فرهنگسراي ارسباران اجرا مي‌شود.
ماريوش كلوح كه پيش از اين انتشار آلبوم موسيقي «قلب‌ها» را در ايران و لهستان برعهده داشته است، صادق شيخ زاده را در اجراي قطعاتي از آلبوم مولاناجان با موسيقي سياوش عبدي همراهي مي‌كند؛ اين خواننده و آهنگساز لهستاني قطعاتي از ساخته‌هاي آلبوم قلب‌ها را نيز اجرا مي‌كند.
آلبوم موسيقي «مولانا جان» سومين آلبوم موسيقي صادق شيخ زاده خواننده آواز اصيل ايراني و نخستين آلبوم سياوش عبدي آهنگساز و نوازنده تنبك به اهتمام محمد ذوالنوري براساس اشعار مولانا شهريورماه سال جاري همراه با كنسرتي در فرهنگسراي نياوران رونمايي و اجرا شد.
كنسرت موسيقي «از قونيه تا بلخ از تهران تا كراكف» با 14 قطعه در فضاي موسيقي مقامي تنبور، فواصل نوا، شور و افشاري با هنرنمايي 2خواننده ايراني و لهستاني بر روي اشعار مولانا اجرا مي‌شود.
ويژگي متفاوت اين 2 اجراي توامان، تفاوت برداشت اقليم‌هاي متفاوت از سروده‌هاي مولاناي رومي است.
ماريوش كلوح نوازنده سه تار، تنبور با آواز صادق شيخ زاده، سياوش عبدي موسيقي و نوازندگي تنبك، بهنوش كاظم زاده؛ كمانچه، كيارش بيات؛ تار، سجاد سقايي؛ عود و مريم شهرياري؛ دف نوازندگان كنسرت «از بلخ تا قونيه از تهران تا كراكف» را تشكيل مي‌دهند.
علاقه مندان براي حضور در اين برنامه مي توانند به فرهنگسراي ارسباران به نشاني خيابان دكتر شريعتي، بالاتر از پل سيدخندان، خيابان جلفا مراجعه كنند.

*اجراي كنسرت گروه موسيقي «نوارام» در فرهنگسراي ارسباران
گروه موسيقي «نوارام» به سرپرستي، آهنگسازي و خوانندگي پيمان قديري چهارشنبه 29 آذرماه ساعت 20 در فرهنگسراي ارسباران به روي صحنه مي رود.
در اين كنسرت قطعات غم يار، آب وآيينه، وعده، دل تو، مهمان سكوت و... از ساخته هاي پيمان قديري اجرا مي شود.
علي درويش نوري نوازنده (عود)، فرهاد بهبهاني(گيتارباس)، مرتضي فتحي(كمانچه)، عليرضا مصدقي(پركاشن)، محمد فضل الهي(گيتار) و عليرضا حقدوست(درامز) اعضاي گروه موسيقي نوارام در اجراي اين كنسرت هستند.
گروه نوارام سال 96 با هدف اجراي موسيقي ايراني به صورت تلفيقي تاسيس شد و اين اجرا اولين كنسرت رسمي گروه نوارام است.
تهيه بليت اين كنسرت از طريق مراجعه به سايت ايران كنسرت به آدرس www.iranconcert.com و تيوال www.tiwall.com امكان پذير است.
*براي اطلاع از اخبار متنوع انتشار يافته در شبانه روز با كانال ايرنا استان تهران در تلگرام به نشاني IRNATEHRAN@ همراه شويد.
تنظيم كننده: معصومه جوان معبودي**انتشار: محمد آجورلو
تهرام/7245//1348