تهران - ایرنا - فرماندار شهرستان شمیرانات گفت: دیوان عدالت اداری با بررسی دقیق پرونده ساختمان «هتل آرینا»، رای نهایی خود مبنی بر تخریب 3 طبقه اضافی این بنا را صادر و ابلاغ كرد.

عزت الله خانمحمدی روز یكشنبه درگفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پروند هتل آرینا در كمیسیون ماده 99 استانداری تهران، مشمول جریمه نقدی و تخریب 3 طبقه اضافه شده بود كه با شكایت مالك، پرونده برای بررسی دقیق و صدور حكم نهایی به دیوان عدالت اداری ارجاع شد.
وی تاكید كرد: بر اساس رای نهایی دیوان عدالت اداری، طبقات اضافی هتل آرینا باید تخریب شود.
خانمحمدی با بیان اینكه رای نهایی این پرونده به بخشداری رودبارقصران برای اجرا ابلاغ شده، افزود: با توجه به نوع سازه هتل، اجرای حكم نیازمند تمهیداتی است كه با تشكیل جلسه ای در دفتر فنی معاونت عمرانی استانداری تهران، چگونگی اجرای آن تعیین می شود.
به گفته وی، كمیسیون ماده 99 پیش از این حكم تخریب سه طبقه اضافی ساختمان هتل آرینا را صادر كرده بود كه با رای دیوان عدالت اداری، اجرای حكم متوقف شد.
مجموعه هتل آرینا بر مبنای مصوبه شورای شهرسازی و معماری نسبت به دریافت مجوز ساخت یك هتل رستوران در 2 بلوك هفت و سه طبقه در بخش رودبار قصران شهرستان شمیرانات اقدام كرده بود ولی به جای بلوك هفت طبقه، 13 طبقه و برای بلوك سه طبقه پنج طبقه بنای غیر قانونی را در پروسه ساخت وساز خود قرار داده است.
یكی از تخلفات مطرح شده در خصوص پروژه هتل آرینا احداث آن در حریم رودخانه جاجرود و ایجاد آلودگی های زیست محیطی است.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با كانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: معصومه آقا امینی - انتشاردهنده:موسی فعالیان
تهرام/7244/ 1539