كرمان - ايرنا - استاندار كرمان گفت: حمايت از شوراي اسلامي شهر و شهردار جديد كرمان را وظيفه خود مي دانيم و اين حمايت همراه با مسئوليت پذيري و گزارش خواهي خواهد بود.

به گزارش ايرنا، عليرضا رزم حسيني روز يكشنبه در آئين تقدير از شهردار سابق و معرفي شهردار جديد كرمان افزود: شوراها بايد اختيارات لازم را به شهرداران واگذار كنند و در كنار آن نظارت و گزارش گيري را انجام دهند.
وي با تاكيد بر اينكه در دولت يازدهم شهرداران پيشين چون ابوالقاسم سيف الهي و علي بابايي در كرمان بسيار زحمت كشيده اند گفت: كرمان در گذشته از ولايت هاي بسيار مهم كشور بوده و پيشينه اين شهر بر اساس آثار به جا مانده از تاريخ و كاروانسراها حكايت از نقش پررنگ كرمان دارد.
وي با بيان اينكه شهر كرمان 13 هزار هكتار وسعت و 700 هزار نفر جمعيت دارد گفت: اين موضوع موجب شده كه خدمات رساني به برخي شهرك هاي ايجاد شده با دشواري روبرو شود.
وي از خدمات شوراهاي اسلامي شهر كرمان در دوره هاي قبل نيز تقدير و با اشاره به اينكه متن شهر را خالي كرده و حاشيه آن را افزايش داده ايم اظهار كرد: بايد به بافت قديمي شهر توجه كرد و پروژه هاي جديد را در اين نقاط اجرا كرد.
استاندار كرمان گفت: بزرگترين كار انجام شده در دولت يازدهم در اين استان مبارزه با حاشيه نشيني است كه كار بسيار دشواري بود و در اين رابطه پنج هزار و 745 هكتار اراضي از زمين خواران پس گرفته شد.
وي ادامه داد: بدون همراهي دستگاه قضايي، شهرداري، استانداري و ساير نهادهاي مربوطه اين كار انجام شدني نبود زيرا افرادي كه از اين زمين خواري منافع داشتند مخالفت مي كردند و اگر مي خواهيد كار كنيد بدون ملاحظات سياسي اقدام كنيد.
استاندار كرمان با بيان اينكه در دولت يازدهم 110 صورت جلسه مربوط به حوزه شهري داشته ايم، گفت: دولت در حال حاضر به صورت قرضي كار مي كند و اگر بخواهيم با پول نقد كار كنيم، نمي توان پروژه هاي بزرگ را اجرا كرد.
وي بر توسعه اختيارات شهرداران تاكيد كرد و گفت: شعار ما بر پايه ولايت و توسعه است و همه مردم ايران و كرمان ولايت مدار هستند و هدف نظام نيز توسعه و پيشرفت است و همه ما بايد در اين راستا حركت كنيم.
وي با بيان اينكه سياست ما سياست ميانه روي و اعتدال است گفت: همه بايد در اداره شهر، استان و كشور نقش داشته باشند و هيچ كس نبايد ناديده گرفته شود.
وي خاطرنشان كرد: اگر به دنبال انسجام بخشي به ادارات در حوزه پيشرفت و توسعه هستيم بايد بر مبناي مثلث توسعه اقتصادي حركت كنيم و در اين رابطه ائمه جمعه ناظر اين كار هستند.
استاندار كرمان گفت: اگر مي خواهيم راه شهدا را به صورت واقعي دنبال كنيم، بايد وقت خود را وقف خدمت به مردم كنيم و اگر چنين شود بدون منفعت طلبي و ملاحظات سياسي مي توان در مسير توسعه و پيشرفت گام برداشت.
شهردار سابق كرمان نيز در اين آئين گفت: يكي از مهمترين كارها در ابتداي مسئوليت در شهرداري كرمان، اصلاح ساختار داخلي شهرداري براي خدمت بهتر به مردم بود كه در اين راستا بازنگري در طرح تفضيلي، صدور فيش هاي خدمات شهري، بازنشستگي افراد بالاي 30 سال كار شهرداري و اقداماتي از اين دست انجام شد.
علي بابايي با تاكيد بر اينكه سند اقتصاد مقاومتي شهرداري كرمان نيز در اين دوره تدوين شد گفت: واگذار امور به بخش خصوصي در اين راستا انجام و با واگذاري جمع آوري و حمل زباله به بخش خصوصي، علاوه بر آنكه 40 دستگاه خودروي فرسوده از خط خارج و 300 نيرو به بخش خصوصي واگذار شد، در هزينه هاي اجراي اين كار نيز صرفه جويي به عمل آمد.
وي بازسازي 53 دستگاه اتوبوس، نوسازي 400 تاكسي از مجموع يك هزار و 100 تاكسي فرسوده در شهر كرمان و راه اندازي مركز مانيتورينگ شهري را از ديگر اقدامات انجام شده در شهرداري كرمان دانست.
سرپرست كنوني فرمانداري كرمان عنوان كرد: در سال گذشته 45 ميليارد تومان صرفه جويي مستقيم را در شهرداري كرمان داشته ايم و اين كاهش هزينه ها در سال هاي آينده نيز تداوم خواهد داشت.
وي خاطرنشان كرد: محور كارهاي شهرداري كرمان در حوزه هاي سرمايه گذاري و ساماندهي بافت تاريخي نيز منجر به اجراي كارهاي بزرگي شده است.
وي يادآور شد: در دوره اخير شهرداري كرمان قرارداد 6 تقاطع همسطح بسته شد و اين در حالي است كه بدون تلاش مديران اجرايي استان كرمان برخي از اين پروژه ها غير قابل اجرا بود.
بابايي تكميل و راه اندازي مدرسه حياتي، كف سازي و مقاوم سازي بازار، كف سازي ميدان ارگ، اجراي 250 پروژه كوچك و بزرگ در شهر كرمان، بهسازي معابر، ايجاد پارك هاي جديد، آغاز احداث چندين پارك جديد و راه اندازي آب نماي موزيكال پارك مادر را از ديگر اقدامات شهرداري كرمان دانست.
شهردار جديد كرمان نيز گفت: مديريت استاندار كرمان نشان داد با وجود همه چالش ها مي توان با مديريت جهادي كارهاي بزرگي را انجام داد.
سيد مهران عالم زاده به شرايط خاص اقتصادي شهرداري ها اشاره و عنوان كرد: تكميل پروژه هاي نيمه تمام شهري، توجه به مديريت هماهنگ شهري، توجه به فعاليت هاي فرهنگي، اجتماعي، هنري و ورزشي شهر، توجه به ميراث تاريخي و طبيعي كرمان و تدوين محورهاي تاريخي و گردشگري از مهمترين اولويت هاي شهرداري كرمان در دوره جديد خواهد بود.
وي عنوان كرد: توجه ويژه به موضوع معماري و شهرسازي، توجه جدي به تاب آوري شهر در مقابل مخاطرات و نوسازي بافت فرسوده، توجه جدي به جوانان در عرصه مديريت شهري، توجه جدي به نقش بانوان در مديريت شهري به عنوان نيمي از جمعيت جامعه، توجه جدي به نظارت مردمي بر شهرداري، لزوم تسهيل سرمايه گذاري در حوزه شهري كرمان و ارتباط مستقيم با اصحاب رسانه از ديگر محورهاي كاري و اولويت هاي شهرداري كرمان در دوره جديد مديريتي خواهد بود.
عالم زاده به اولويت هاي حوزه اداري شهرداري نيز اشاره و بيان كرد: شفافيت سازماني و اداري، حركت به سمت كاهش تصدي گري، آموزش كاركنان و تكريم ارباب رجوع و ايجاد شهرداري مجازي در اين راستا دنبال مي شود.
سيد مهران عالم زاده بحريني با امضاي حكمش توسط وزير كشور بطور رسمي از چهارشنبه 22 آذر سال جاري به عنوان شهردار كرمان منصوب شد.
در پنجمين دوره شوراي اسلامي شهر كرمان سيد مهران عالم زاده بحريني با 10 راي به عنوان شهردار انتخاب شده بود.
عالم زاده كارشناس ارشد معماري و پيش از اين عضو هيات مديره سازمان نظام مهندسي ساختمان استان كرمان بود.
خبرنگار: سميه حسن شاهي ** انتشار دهنده: نجمه حسني*
7440/3029