گرگان - ایرنا- مدیركل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان ، صادرات را حلقه مفقوده و لازمه توسعه بخش صنایع دستی استان بیان كرد و گفت كه بزودی محصولات صنایع دستی گلستان به كشورهای هدف صادر می شود.

به گزارش ایرنا ابراهیم كریمی روز یكشنبه در اولین كمپین تخصصی صادرات خرده فروشی محصولات صنایع دستی استان اظهار كرد: با همكاری معاونت صنایع دستی كشور، اداره كل پست و شركت زودل محصولات صنایع دستی استان گلستان به كشورهای هدف صادر خواهد شد.
وی افزود كه مجری این كمپین شركت زودل است كه دارای چهار نمایندگی در كشورهای مختلف دنیا بوده و براساس توافق‌های انجام‌شده تمام خدماتی كه از سوی این شركت عرضه می‌شود به‌مدت شش ماه به‌صورت رایگان خواهد بود و هیچ حق عضویتی از هنرمندانی كه قصد صادرات محصولات خرده فروشی خود را دارند ،دریافت نمی‌شود.
كریمی با بیان اینكه یكی از حلقه های مفقوده حوزه صنایع دستی رفع شد، افزود: یكی از دغدغه های محصولات صنایع دستی در گذشته موضوع بسته بندی بود كه امروزه بسته بندی این تولیدات با همكاری كارشناسان و همت هنرمندان شرایط خوبی دارد.
به گفته وی؛ ایجاد مراكز تخصصی صنایع دستی گامی اساسی در جهت توسعه صنایع دستی است كه باید در تمامی شهرستانها این مراكز ایجاد گردد.
وی به پایانه صادرات صنایع دستی نیز اشاره كرد و افزود: ایجاد پایانه صادرات محصولات صنایع دستی یكی از آرزوهای دست نیافتنی در این حوزه بود كه در آینده نزدیك در گمرك اینچه برون و شهرستان گنبد كاووس ایجاد خواهد شد.
كریمی اضافه كرد كه هنرمندان گلستانی در حوزه كیفیت محصولات صنایع دستی كشور ، حرف های زیادی برای گرفتن داشته و هیچ همایش، نمایشگاه داخلی و حتی بین المللی در سطح كشور برگزار نشده كه نام و آثار هنرمنان گلستانی در آن مطرح نباشد.
هدف از برگزاری این كمپین تخصصی، كمك به شركت های كوچك و متوسط جهت توسعه و افزایش فروش در بازارهای داخلی و بین المللی با محوریت صنایع دستی است كه شركت زودل مجری این طرح می باشد.
این شركت با مشاركت معاونت صنایع دستی كشور و شركت ملی پست ایران از 21 آبان ماه 96 در تهران آغاز بكار كرد و استان گلستان بیستمین منطقه ای است كه این كمپین در آن برگزار شد و تا اواسط بهمن فعالیت آن ادامه دارد و قرار است در 40 شهر ایران اجرا شود.
گلستان طبق سرشماری نفوس و مسكن سال 95، یك میلیون و 869 هزار نفر جمعیت دارد، در این استان اقوام مختلف زندگی می كنند كه هر یك آداب و سنن و صنایع دستی مخصوص به خود را دارند.
7333/1648