تهران – ايرنا – همزمان با هفته پژوهش ، از مديران ، معلمان و دانش آموزان پژوهشگر برتر مدارس شهرستان ورامين تجليل شد.

به گزارش ايرنا ، در اين مراسم كه روز يكشنبه در تالار فرهنگيان شهرستان ورامين برگزار شد ، از 164 مدير ، معلم و دانش آموز برتر در پروژه اقدام پژوهي تقدير به عمل آمد.
مدير آموزش و پرورش شهرستان ورامين در اين مراسم گفت : يكي مهمترين اهداف هفته پژوهش علاوه بر تقدير از فعالان اين عرصه ، ترويج فرهنگ تحقيق و پژوهش است چرا كه به واسطه نهادينه شدن امر پژوهش مي توان از علوم نظري به منظور پيشرفت جامعه استفاده كرد.
امير محمدي افزود : هفته پژوهش با هدف بستر سازي افزايش فعاليت هاي پژوهشي در جامعه و اجتماعي سازي تحقيق در علوم نظري تشكيل شده و يقينا با افزايش فعاليت هاي پژوهشي در ديگر ايام سال مي توان اين مهم را در جامعه به ويژه آموزش و پرورش و مراكز علمي و دانشگاهي نهادينه كرد.
وي تصريح كرد: فعاليت هاي علمي ، آموزشي و پژوهشي بايد در بستر نظام الهي با رعايت اصول اخلاق و مباني ديني صورت گيرد تا علم توليد شده ، بستر توسعه جامعه اسلامي را فراهم كند.
محمدي با تأكيد بر اولويت فعاليت هاي پژوهشي در دوره ابتدايي گفت : با توجه خصوصيات دوره ابتدايي و عيني بودن فعاليت هاي آموزشي در آن ، بايد با برگزاري جشنواره هاي علمي نظير جابربن حيان فعاليت هاي نظري را با نمادي از پژوهش و تحقيق همراه كرد.
وي با تأكيد بر پژوهش محور بودن فعاليت دبيران گفت: درس پژوهي نه يك برنامه و طرح، بلكه رويكردي نظام دار براي مطالعه و پژوهش در تدريس است كه به يادگيري و آموزش اثربخش منجر مي شود.
مدير آموزش و پرورش ورامين افزود : جشنواره هايي نظير جابربن حيان براي تقويت روحيه پژوهش و فرهنگ سازي علمي و پژوهشي ضروريست است و لازم است تا با استفاده از محيط هاي يادگيري همچون فيلم هاي آموزشي و اردو هاي علمي ، پرسشگري و كنجكاوي را در دانش آموزان تقويت كرد.
در پايان اين مراسم از 16 پژوهشگر برگزيده استاني ، 99 پژوهشگر منطقه اي ، 11 مدير پژوهشگر ، 6 دانش آموز برتر ، 6 برگزيده هفته پژوهش ، 11 رابط پژوهش ، 5 مؤلف برتر و 11 پژوهنده برتر شهرستان ورامين تجليل به عمل آمد.
بيش از 3 هزار معلم و دبير در مدارس شهرستان ورامين به تدريس مشغول هستند.
23 تا 30 آدر هفته پژوهش نام دارد.
خبرنگار: سيد حسن ميري**انتشار: محمد آجورلو
تهرام/7254//1348