تهران - ایرنا - مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دیدار با معاون نماینده یونیسف در ایران بر امضای تفاهم نامه با موضوع كودكان تاكید و از آمادگی این وزارتخانه برای همكاریهای دوجانبه به ویژه فرهنگی و هنری در باره كودكان با این نهاد بین المللی خبر داد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، محمد مهدی احمدی روز سه شنبه در دیدار با كریستین وایگاند، گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی علاقه‌ مند به همكاری روش مند و منظم با صندوق كودكان ملل متحد است.
وی به اهمیت موضوع كودكان و تأثیرپذیری فرهنگی آنان به عنوان آینده سازان این كشور اشاره كرد و یادآور شد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در زمینه فعالیت های مرتبط با كودكان، جشنواره ها و نمایشگاه های بسیاری برگزار می‌كند.
مدیر كل حوزه وزارتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه با تأكید بر مبادله تفاهم نامه میان این وزارتخانه و یونیسف در امور كودكان، تشكیل كمیته‌ای مشترك برای پیگیری برنامه ها را نیز ضروری دانست.
احمدی همچنین به موضوع بازی­های رایانه­­­ای، دنیای مجازی و اهمیت آسیب شناسی در این زمینه و آموزش­های لازم به كودكان اشاره و پیشنهاد كرد كه توسط این وزارتخانه و یونیسف كارشناسانی انتخاب تا نقطه نظرات خود را به اشتراك بگذارند.
مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در عین حال اظهار داشت: سینما به عنوان دیگر ظرفیت هنری می‌تواند با موضوع كودكان تولیدات اثربخشی را در این حوزه داشته باشد.

** اعلام حمایت یونیسف از طرح های پیشنهادی وزارت ارشاد

در ادامه این دیدار معاون نماینده یونیسف در ایران نیز با اشاره به هفتادمین سالگرد تاسیس یونیسف گفت: صندوق كودكان ملل متحد (یونیسف) و دولت جمهوری اسلامی ایران برنامه كاری مشترك جدید خود را برای دوره پنج ساله از ١٣٩٥ تا ١٤٠٠ شمسی به امضا رساندند.
'كریستین وایگاند' خاطرنشان كرد: همچنین با وزارت تعاون و كار و رفاه اجتماعی، وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشكی، قوه قضاییه، سازمان هلال احمر و سازمان بهزیستی نیز در قالب برنامه همكاری مشترك یونیسف برنامه های كاری دوساله به امضاء رسیده و با وزارت آموزش و پرورش و اداره امور اتباع بیگانه وزارت كشور نیز در حال مذاكره هستیم.
وی با استقبال از محورهای همكاری پیشنهادی توسط وزارت فرهنگ و ارشاد ادامه داد: یونیسف جهانی امسال گزارش وضعیت كودكان را با 'موضوع كودكان در دنیای دیجیتال' منتشر كرده است كه تمركز بر این موضوع می تواند یكی از زمینه های همكاری های آتی باشد.
معاون نماینده یونیسف در ایران همچنین اظهار داشت: یونیسف آماده همكاری همه جانبه و حمایت از طرح های پیشنهاد شده مانند شركت در جشنواره فیلم كودك و نوجوان با همكاری بنیاد فارابی و نمایشگاه كتاب توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در قالب یك برنامه كاری مشترك دو ساله است.
به گفته وی، یونیسف مایل است یك پروژه عكاسی از كودكان ایران را با هدف مستندسازی برنامه های یونیسف در ایران با همكاری آن وزاراتخانه انجام دهد.
به گزارش ایرنا، صندوق كودكان ملل متحد كه بیشتر به نام اختصاری آن یونیسِف خوانده می‌شود، برای فراهم‌كردن غذای اضطراری و خدمات بهداشتی-درمانی برای كودكان در كشورهایی كه در اثر جنگ جهانی دوم تخریب شده بودند، ایجاد شد.
فراهنگ ** 1355 ** 1823 تنظیم: علی اكبر قزوینیان ** انتشار: طاهره نبی اللهی