تهران - ايرنا - خبرگزاري رويترز نوشت: دادگاه عالي اتحاديه اروپا راي خود را در رابطه با شركت اوبر دومين شركت بزرگ تاكسيراني اينترنتي در جهان، روز چهار شنبه اعلام خواهد كرد.

به گزارش روز سه شنبه ايرنا، اين خبرگزراي افزود: موضوع مورد چالش در اين پرونده اين است كه آيا اوبر اپليكيشني براي استفاده دردنياي مجازي است يا شركتي واقعي و حقيقي كه مبتني بر دستور العمل هاي اتحاديه اروپا در زمينه تاكسيراني فعاليت مي كند.
اين خبرگزاري نوشت:طبق ادعاي مسئولان اوبر؛ اين شركت يك شركت اپليكيشني ديجيتيالي است كه به عنوان واسطه بين رانندگان ومشترياني كه به دنبال تاكسي هستند، عمل مي كند.
در ماه مي(ارديبهشت - خبرداد96)، مشاور دادگستري اتحاديه اروپا (ECJ) گفت از آنجا كه اوبر خدماتي به مراتب بيشتر از عرضه و تقاضاي لينك هاي اينترنتي انجام مي دهد مي بايست آن را شركتي در زمينه حمل و نقل در نظر گرفت. اگرچه نظر اين مرجع لازم الاجرا نيست، اما قضات در هنگام صدور راي معمولا چنين توصيه هايي را مد نظر قرار مي دهند.
پس از تظاهرات رانندگان تاكسي و برگزاري چندين دادگاه حل اختلاف، اوبر استفاده از رانندگان غيرمجازش را به شدت كاهش داده و به جاي آن بر خدمات مجاز خود مانند UberX و UberBLACK متمركز شده است.
طي ماه هاي گذشته اوبر با دردسرها زيادي روبرو بوده است كه از ميان آن ها مي توان به لغو مجوز فعاليت آن در شهر لندن اشاره كرد كه البته با اعتراض اين شركت همراه بوده است.
همچنين ماه گذشته اوبر مبلغ زيادي را براي برگرداندن حكم يك دادگاه انگليسي كه ادعا كرده بود رانندگان مشغول به كار در اوبر از حداقل مزايا و دستمزد حقوق كارگري بهره مند نمي باشند، هزينه نمود. مدتي بعد اوبر فاش كرد مبلغ 100000 دلار به هكرهايي كه به اطلاعات مربوط به 57 ميليون حساب كاربري نفوذ كرده بودند پرداخت كرده است.
دارا خسروشاهي كه در ماه اوت پس از رسوايي هاي بزرگي كه تراويس كالانيك به بار آورد، جانشين وي در رياست اوبر شد،رويكرد مسالمت آميزي با مقامات محلي اتخاذ كرده است.
براي مثال، اين شركت خدمات خود را در فنلاند و نروژ متوقف كرده است تا بتواند تحت قوانين جديد حمل و نقل قرار گرفته و عمل نمايد.
در حال حاضر تنها خدمات بدون مجوز اين شركت در لهستان، جمهوري چك، اسلواكي و روماني ارايه مي شود، اگر چه در دو مورد اول اوبر رانندگان خود را تعويض كرده تا تحت قانون حمل و نقل محلي عمل كنند.
اروپام**3991**1590
انتشاردهنده: محمد حسن دوستارگان