تهران-ایرنا- شبكه خبری المسیره گزارش داد كه یگان موشكی ارتش یمن با صدور بیانیه ای به حمله موشكی ین كشور به قصر یمامه مركز حكومت سعودی در ریاض اشاره كرد و افزود: كاخ های نظام سعودی، صهیونیستی، آمریكایی و همه تاسیسات نظامی و نفتی در تیرس موشك های ما قرار دارد.

به گزارش عصر سه شنبه ایرنا به نقل از المسیره، در این بیانیه آمده است: با گذشت یكهزار روز از حماسه پایداری ملت بزرگ یمن و برای آغاز مرحله جدیدی از رویارویی با (دشمن) قصر یمامه مركز در ریاض و جمع زیادی از مسئولان نظام جنایت كار سعودی، با یك فروند موشك بالستیك «بركان اچ 2» هدف قرار گرفت.
این بیانیه افزود: با این عملیات موشكی مبارك بر چند نكته تاكید می كنیم:
- پس از گذشت هزار روز مقاومت و پایداری، مرحله متفاوتی از قبل آغاز می شود.
- تمركز و تاكید نیروهای متجاوز در ارتكاب جنایت در حق مردم یمن و تشدید محاصره، به هیچ وجه اراده ما را برای انجام مسئولیت هایمان و ادامه مقابله با تجاوز با همه توان، متزلزل نخواهد كرد.
- كاخ های نظام سعودی، صهیونیستی، آمریكایی و همه تاسیسات نظامی و نفتی در تیرراس موشك های ما قرار دارد.
- چتر حمایت آمریكا و نظام بین الملل از رژیم جنایت كار سعودی، به هیچ عنوان مانع ملت یمن در مقابله و مبارزه با دشمن تا جایی كه ممكن است، نمی شود و خون ملت عزیز ما هرگز هدر نمی رود.
بر اساس این گزارش، رسانه های خبری امروز (سه شنبه) از شنیده شدن صدای انفجار در ریاض خبر دادند و به نقل از سخنگوی جنبش انصارالله یمن نوشتند كه این جنبش قصر یمامه مركز حكومت پادشاه عربستان در ریاض را با یك فروند موشك بالستیك بركان اچ 2 هدف قرار داده است.
اواسط آبان ماه امسال نیز جنبش انصارالله یمن با موشك بركان اچ 2 فرودگاه ملك خالد ریاض را هدف قرار داده بود.
عربستان همراه با چند كشور دیگر از روز ششم فروردین سال 94 اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، دریایی و هوایی این كشور با هدف بازگرداندن عبدربه منصور هادی رئیس جمهوری مستعفی یمن به قدرت كرد. این تجاوز همچنان در سایه سكوت محافل بین المللی ادامه دارد.
شبد**1010**9329
مترجم:ندا بهبودی**انتشار :حسن معظمی