اصفهان- ايرنا- مدير اجرايي كارخانه پلي اكريل اصفهان از راه اندازي كارخانه ' دي ام تي ' و بخش توليد الياف ' استيپل پلي استر ' و همچنين خريد نخستين محموله ماده اوليه اكريلونيتريل براي توليد الياف اكريليك خبر داد.

كارخانه پلي اكريل با حدود 40 سال سابقه و حدود 2 هزار كارگر و كارمند در سال هاي گذشته دچار مشكل مالي شد و سال گذشته از فعاليت و توليد بازماند اما از مهر امسال با توجه به وعده داده شده و همچنين كمك هاي مالي دولت، اين كارخانه فعاليت خود را از سر گرفت و تعدادي از كارگران آن به محل كار خود بازگشتند.
' محسن رجايي ' شامگاه چهارشنبه در گفت و گو با ايرنا اظهاركرد: با تلاش بسيار كاركنان و كارگران و پيگيري هاي فراوان، كارخانه ' دي ام تي ' و بخش توليد الياف ' استيپل پلي استر ' راه اندازي و نخستين محموله اكريلونيتريل براي توليد الياف اكريليك خريداري شد.
وي افزود: بر اساس هماهنگي هاي انجام شده در استانداري اصفهان و مذاكره با پالايشگاه و پتروشيمي اصفهان مقرر شد از هفته آينده ماده اوليه پارازايلن ( ازمواد اوليه الياف مصنوعي) بطور مستمر و بر اساس نياز كارخانه و با هدف استمرار توليد بخش پلي استر به اين كارخانه تحويل شود.
وي با بيان اينكه در زمان حاضر بخش استيپل پلي استر در حال فعاليت و توليد الياف است، گفت: مقرر است دست كم تا حدود 30 روز آينده خط توليد ' يارن پلي استر ' نيز راه اندازي شود.
رجايي درباره خريد نخستين محموله اكريلونيتريل ( ماده اوليه الياف اكريليك) نيز توضيح داد: اين محموله به ميزان 2 هزار تُن از خارج از كشور خريداري شده و در زمان حاضر در حال بارگيري از مقصد است.
وي اظهار اميدواري كرد كه اين محموله تا حدود يك ماه ديگر به كارخانه برسد و خط توليد الياف اكريليك نيز راه اندازي شود.
وي بااشاره به اينكه محموله دوم اكريلونيتريل نيز درحال خريداري است، گفت: در مرحله دوم نيز حدود 2 هزار تُن ماده اوليه خريداري مي شود.
وي ابراز اميدواري كرد: طبق برنامه ريزي هاي انجام شده، كاركنان بخش توليدي اكريليك بتدريج از دي امسال به محل كار خود فراخوانده شوند.
مدير اجرايي كارخانه پلي اكريل گفت: در زمان حاضر حدود يكهزار و 200 نفر از كارگران و كاركنان كارخانه مشغول كارند و حدود 500 نفر نيز منتظر فراخوان براي بازگشت به محل كار هستند.
وي افزود: بر اساس وعده هاي داده شده تلاش مي شود در روزهاي ابتدايي دي امسال، بخشي از حقوق ماه گذشته كارگران كارخانه پرداخت شود.
رجايي بيان كرد: همه تلاش مديريت، كاركنان و كارگران پلي اكريل اين است كه كارخانه تا 22 بهمن امسال بطور كامل راه اندازي شود.
به گزارش ايرنا، با توجه به مشكل هاي مالي پيش آمده براي كارخانه پلي اكريل، سال گذشته 200 ميليارد ريال از سوي دولت و آبان امسال نيز 200 ميليارد ريال ديگر از سوي دولت به شكل تنخواه به اين كارخانه با هدف پرداخت بخشي از حقوق معوقه كارگران، تامين مواد اوليه و راه اندازي خطوط توليد پرداخت شد.
مهمترين توليدات شركت پلي اكريل ايران، الياف اكريليك و نخ و الياف پُلي اِستر است و توليدات آن بعنوان مواد اوليه در شركت هاي نساجي و توليد فرش مورد استفاده قرار مي گيرد.
اين كارخانه در كيلومتر 45 جاده اصفهان - مباركه قرار دارد.
ت/3011/ 2093 ** خبرنگار: آسيه معيني ** انتشاردهنده: اصغر دواتگر