آبادان - ايرنا - امام جمعه آبادان با اشاره به فرارسيدن روز بصيرت و ميثاق امت با ولايت گفت: 9 دي روز بيعت امت با امام ، روز بصرت و عشق به اهل بيت(ع) و ولايت است.

به گزارش ايرنا حجت الاسلام علي ابراهيمي پور در خطبه هاي دوم اين هفته نماز جمعه آبادان اظهار كرد:حضور گسترده مردم در راهپيمايي نهم دي يك حماسه بزرگ انقلابي بود كه به دشمنان نشان داد ملت پشتيبان رهبري و نظام جمهوري اسلامي ايران است و به بيگانگان اجازه نخواهند داد ذره اي به خاك وطن چشم طمع بدوزند.
وي افزود:فتنه در 9 دي تبديل به فرصت شد و يك تاريخ بزرگ باشكوهي در اين روز براي ايران اسلامي ثبت شد.
خطيب جمعه آبادان گفت: حماسه 9 دي نماد ولايتمداري، بصيرت و غيرت ديني آحاد ملت ايران بود كه به خوبي با حضور گسترده آنان در راهپيمايي خلق شد و اين روز را بايد روز بيعت امت با امام ناميد.
حجت الاسلام ابراهيمي پور با اشاره به روز نهضت سواد آموزي گفت: هفتم دي سالروز تشكيل نهضت سواد آموزي به فرمان امام خميني (ره) است و امام براي رفع بيسوادي در جامعه دستور تشكيل اين نهاد را صادر كرد.
وي با اشاره به برگزاري جشنواره خريد در منطقه آزاد اروند گفت: مخالف برگزاري جشنواره هايي كه به رونق اقتصادي شهر كمك مي كند نيستيم ولي برنامه ريزي پايين دستي هاي اين جشنواره مشكل داشت.
خطيب جمعه آبادان گفت:دغدغه اصلي ما اشتغال جوانان آباداني است و بايد زمينه را براي حضور سرمايه گذاران داخلي و خارجي در اين شهر فراهم كنيم تا اشتغال زايي داشته باشيم.
وي با انتقاد از وزارت نفت در انتقال دانشكده نفت اين شهر به وزارت علوم گفت:دانشكده نفت هويت علمي و فرهنگي آبادان است و از تمامي نمايندگان استان خوزستان درخواست مي شود مانع انتقال اين دانشكده به وزارت علوم شوند.
حجت الاسلام ابراهيمي پور تصريح كرد:انتقال اين دانشكده به وزارت علوم باعث ملتهب شدن شرايط در آبادان مي شود و اميدواريم وزارت نفت از اين تصميم خود منصرف شود.
7104/7165/6068
خبرنگار:مسعود گادار**تنظيم كننده:حميدرضا ترابي فرد** انتشار:محمدعلي فريدپناه